Masalah Kesihatan · Strok

Lelaki ini Mengalami Strok, Kini Kembali Normal dan Semakin Sihat

Masalah strok berlaku apabila otak tidak menerima oksigen yang secukupnya melalui darah sehingga mengakibatkan sebahagian fungsi otak gagal berfungsi. Kegagalan fungsi otak ini akan menjejaskan sebahagian saraf pada deria sehingga menyebabkan pesakit strok mempunyai masalah dalam pertuturan, pemahanan dan dan lain-lain lagi.

Mereka yang mempunyai masalah seperti tekanan darah tinggi/hipertensi, sakit jantung, kencing manis, perokok mempunyai potensi yang tinggi untuk mendapat masalah strok. Menurut kajian statistik di Malaysia, masalah strok merupakan penyebab kematian ketiga terbanyak selepas masalah jantung dan kanser.

Strok

Jadi, untuk mengelakkan daripada masalah strok ini berlaku, kita perlu rawat dari puncanya. Amalkan gaya hidup yang sihat, bebas daripada masalah penyakit dan tingkatkan aktiviti yang boleh menyihatkan badan.

Jadi disini, Mia nak kongsikan bagaimana kisah seorang lelaki ini telah mengalami masalah strok, akan tetapi kini beliau telah kembali normal dan semakin sihat. Kita lihat bagaimana beliau mengatasi masalah strok ini.

 

Lelaki ini Mengalami Strok, Kini Kembali Normal dan Semakin Sihat

***

“Saya Hafza Aein.. Ini suami saya yang mengalami stroke pada APRIL 2014. Doktor mengesahkan otak kirinya membengkak dengan cepat. Hanya pembedahan pembukaan tempurung kepala sahaja yang dapat menyelamatkan nyawa suami saya. Saya bersetuju tanpa berfikir panjang kerana tiada pilihan lain.

Pada MEI 2014, suami masih lagi tidak sedar dan doktor memberitahu saya yang sel-sel otak dibahagian otak kiri telah mati dan ada 3 kemungkinan yang terjadi pada suami. Sama ada tidak dapat mengingati siapa diri dia dan ahli keluarga, atau boleh mengingat tapi cepat lupa ataupun mengalami masalah pertuturan.

Alhamdulillah.. Allah Maha Besar.. Bila dia dah sedar dia masih lagi ingat akan kami sekeluarga. Cuma yang menjadi masalah bila setiap kali pertuturan dia menjadikan kami tidak faham. Mulai dari itu, saya cuba bagi dia VIVIX setiap malam dengan 1 sudu kecil dan berdoa setiap kali saya bagi pada dia untuk pulihkan sel-sel yang dah mati diotak dia sebab otak kiri merupakan otak untuk bertutur dan mengira.

Alhamdulillah setelah hampir setahun, saya berikan VIVIX, pertuturan suami semakin pulih dan doktor pun puji suami nampak semakin berseri-seri dan makin banyak cakap. Saya suka bila doktor cakap macam tu.

Terima kasih Allah. Terima kasih juga SHAKLEE telah membantu menyembuhkan suami saya dan keluarga. Terima kasih juga kepada upline yang memahami dan memberi cadangan ambil VIVIX untuk bantu pulihkan suami saya.”

***

Alhamdulillah, Vivix dapat membantu mereka yang kena strok kembali sihat seperti biasa. Semakin hari semakin sihat. Walaupun mengambil masa setahun untuk pulih sepenuhnya, tetapi berlaku juga perubahan yang sangat memberangsangkan. Tak logik la pulak kan kalau tiba-tiba terus sihat kan.

 

Fungsi Vivix dalam membantu pesakit strok

Dalam membantu pesakit strok untuk pulih seperti sediakala, vivix dapat berfungsi dengan cara:

  • melindungi dan memperbaiki sel dari peringkat DNA yang rosak, mati, abnormal akibat serangan berjuta-juta perosak setiap hari
  • mengaktifkan semua sel-sel yang terlibat dalam pengawalan genetik utama yang merosot dan menggalakkan sel menjadi sihat semula
  • menurunkan kolesterol dalam darah dan menghalang pengoksidaan kolesterol LDL (kolesterol jahat). Oksidasi LDL ini menyebabkan serangan kardiovaskular atau jantung
  • ramuan Vivix sangat tinggi antioksidan yang membantu menguatkan sistem pertahanan tubuh.

Jadi, sekiranya ada orang terdekat yang mengalami masalah strok ini boleh cadangkan vivix ni. Vivix adalah suplemen semulajadi dan bukan lah ubat.

Boleh lanjutkan pembacaan anda tentang Vivix Shaklee: Kandungan dan Manfaat untuk mengetahui lebih lanjut tentang vivix. Ini kerana vivix bukan sahaja boleh membantu pesakit strok, tetapi vivix telah membantu ramai yang mengalami masalah sakit kronik yang lain.

Bantulah sebarkan berita ini kepada pesakit strok supaya mereka juga boleh kembali sihat seperti kita. Jangan dibiarkan masalah strok ini berpanjangan, supaya otot dan saraf yang tidak dapat berfungsi dapat pulih dengan segera. Semakin lama dibiarkan, semakin susah untuk pulih kerana otot dan urat telah mengeras dan mati. Rawat dengan cepat supaya peluang untuk sembuh semula makin tinggi.

Sekiranya terdapat sebarang pertanyaan atau ingin berkongsi tentang kisah anda mengalami masalah ini, boleh segera whatsapp Mia di 0129283726.

Semoga perkongsian ini memberi manfaat buat semua.

——————————————————————————-
Saya MiaZain
(ID Shaklee : 1081104)
adalah pengedar sah Shaklee anda

Jika anda berminat atau ingin mengajukan soalan,
sila hubungi :

✆ SMS | WhatsApp : 012 928 3726 [Mia]

Setiap pembelian di laman web ini, anda layak menerima :
☑️ Jadual pengambilan vitamin
☑️ Tips ekslusif
☑️ Konsultasi percuma berterusan
☑️ Layak dijemput ke group eksklusif di Whatsapp

FB : Salmiah Md Zain
COD | USM Pulau Pinang dan kawasan berdekatan
Penghantaran dibuat ke seluruh Malaysia

PENAFIAN | Kenyataan dihalaman ini tidak dinilai oleh badan FDA (Food And Drug Adminstration)
Ia tidak bertujuan untuk mendiagnos, menyembuh, merawat atau mencegah sebarang jenis penyakit

———————————————————————————

8 thoughts on “Lelaki ini Mengalami Strok, Kini Kembali Normal dan Semakin Sihat

  1. Assalamulaikum,
    Saya tak ada penyakit tapi saya minum vivix tiap2 hari. Niat saya makan semata mata untuk pencegahan. Pembekal tu ada di bloglist saya. Saya bukan iklan dia punya produk cuma berkongsi dikit je tentang apa yg saya makan.

    Saya berdoa suami puan pulih seperti biasa. Pertolongan lain tak tau saya nak beri, cuma doa sebagai insan sahaja.

    Salam ukwah.

  2. Alhamdulillah, semoga adam sentiasa sihat. memang bagus kalau kita ambil suplemen untuk tingkatkan kesihatan kan. memang lebih baik mencegah daripada mengubati…

    1. Aminn, InsyaAllah dengan bahannya yg kaya dengan antioksidan, memang bagus untuk mereka yang ada sakit kronik

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *

CommentLuv badge