Kencing Manis · Vivix

Ketahui peringkat-peringkat kencing manis supaya dapat elak kaki dipotong

Semua sedia maklumkan bahawa masalah kencing manis ni boleh menyebabkan kaki kita dipotong sekiranya penyakit kencing manis ini tidak dikawal dengan betul. Jadi hari ni MiaZain nak kongsikan peringkat-peringkat kencing manis supaya kita dapat elak daripada kaki dipotong. Masalah kencing manis dah menjadi perkara biasa dah bagi orang Malaysia ni. Dah macam tak kisah pun… Continue reading Ketahui peringkat-peringkat kencing manis supaya dapat elak kaki dipotong

Kencing Manis · Vivix

Bagaimana Resveratrol Bantu Turunkan Paras Gula Dalam Darah

Boleh dikatakan 1 daripada 5 orang dewasa di Malaysia ni adalah pesakit kencing manis. Haa, menakutkan je kan. Masalah kencing manis ini dikaitkan dengan kandungan gula dalam darah yang tinggi. Sehinggakan mereka terpaksa mengambil suntikan insulin untuk turunkan paras gula dalam darah mereka. Apabila paras gula dalam darah meningkat, mereka perlu turunkan paras gula dalam… Continue reading Bagaimana Resveratrol Bantu Turunkan Paras Gula Dalam Darah