Set Sendi

Cara Merawat Sakit Sendi Guna 2 Cara Mudah Supaya Tak Perlu Solat Duduk Lagi

Selalunya kita tengok orang tua-tua je kan sakit sendi, sampai nak sembahyang pun terpaksa duduk sebab tak larat berdiri. Nak sujud pun sakit sebab sendi di lutut tu dah tak kuat. Kesian tengok mak ayah kita yang selalu mengalami sakit-sakit sendi nie. Ada ke cara merawat sakit sendi yang mudah?

Sendi-sendi kita nie terdapat di tulang belakang dan bahagian lain tubuh badan seperti bahu, siku, pergelangan tangan, punggung, lutut, buku lali dan sendi jari kaki serta tangan. Sendi berfungsi untuk melicinkan pergerakan.

cara merawat sakit sendi

 

Tapi sekiranya sendi nie dah haus (macam kita pakai selipar la kan, duk seret ke hulu, ke hilir tiap-tiap hari, haus la dia) maka tulang-tulang yang bersambung tu akan bergesel. Benda keras bergesel, tentunya sakit kan. Jadi boleh ke kita merawat sakit sendi ni walaupun sendi tu dah haus?

Sebelum tu, jom kita tengok dulu pengalaman akak nie yang muda-muda lagi menderita sakit sendi dan bagaimana beliau merawat sakit sendi sehinggakan sekarang dah tak lagi. Ini buktinya bahawa sakit sendi nie bukan sahaja kena pada orang-orang tua, tapi orang muda pun boleh terkena jugak.

Dah tengok video kat atas ni? Percaya tak cakap akak nie? Kalau tak percaya, ni Mia terangkan lagi. Jangan sampai penyakit sendi kita tu jadi lagi serius. Nanti kalau buat pemeriksaan di doktor, tak pasal-pasal doktor suruh buat operation pulak. Baik cegah sebelum parah.

 

Cara merawat sakit sendi menggunakan 2 kaedah Mudah

Senang je, hanya ikuti dua cara mudah ini sahaja.

Kaedah 1 : Mengurangkan inflamasi dengan OmegaGuard

Omega Guard Shaklee mengandungi sumber omega 3 yang melambatkan degradasi tulang rawan. Ia boleh mengurangkan reaksi keradangan dalam sendi-sendi, jadi ia boleh membantu mengurangkan gejala-gejala dalam penyakit sendi. Omega juga bertindak sebagai pelincir dan membantu kita untuk bergerak dengan lebih bebas.

Omega Guard Shaklee sangat berkualiti kerana 99% daripada kandungannya adalah Omega-3, berbanding dengan kapsul minyak ikan dari jenama lain yang hanya mempunyai antara 30-60% Omega-3.

Minyak ikan ini melalui pelbagai peringkat proses penyulingan yang ketat bagi membuang plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin, PCBs dan lain-lain bahan pencemaran. Proses ini juga bertujuan untuk mengurangkan oksidasi dan pembentukkan lemak trans serta mengurangkan bau dan rasa ikan.

Secara ringkasnya, OmegaGuard membantu:

  • mengurangkan radang pada sendi & kebas-kebas
  • membaiki ketumpatan tulang
  • bertindak mcm pelincir untuk bantu bergerak bebas

 

Kaedah 2 : Mengekalkan sel tulang yang sihat dengan Ostematrix

Ostematrix penting untuk kesihatan tulang, otot dan ligamen. Magnesium pula diperlukan untuk mengasimilasikan kalsium ke dalam tulang dengan mencegah pembentukan kalsium dalam tisu-tisu lembut dan sendi-sendi.

Ramai orang mengambil terlalu banyak kalsium tetapi tidak cukup magnesium. Kajian menunjukkan pengambilan kalsium bukan sahaja membantu menguatkan tulang temulang tetapi juga membantu mengurangkan gejala osteoarthritis.

Secara ringkasnya Ostematrix membantu:

  • menguatkan tulang, gigi & kuku
  • mengurangkan risiko tulang rapuh
  • mengurangkan simptom kejang, kebas & sakit sendi
  • Vitamin D membantu meningkatkan penyerapan kalsium bagi meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka
  • magnesium membantu keaktifan tulang, rawan & saraf

 

Berikut adalah salah satu feedback positif daripada mereka yang telah mengambil Omega Guard dan Ostematrix untuk membantu menyelesaikan masalah sakit sendi ini.

 

Cara Untuk Dapatkan Vitamin Bantu Masalah Sakit Sendi

Mudah sangat untuk dapatkan vitamin ini. Untuk membuat pembelian secara atas talian, anda hanya perlu tekan ikon dibawah.

Pembayaran produk boleh dibuat menggunakan kad debit/kredit. Produk akan dihantar terus kerumah anda menggunakan perkhidmatan penghantaran Gdex atau Citylink.

Kedua-dua vitamin ini berharga RM 197.50 sahaja. Penggunaan kedua-dua produk ini boleh bertahan selama sebulan.

Akan tetapi sekiranya anda ingin bertanya lebih lanjut mengenai produk ini atau ingin mendapatkan produk ini pada harga yang lebih rendah, boleh segera whatsapp Mia di 012-928 3726 atau tekan sahaja ikon dibawah.

Mia akan berikan penerangan tentang produk dan anda akan diberikan cara pengambilan yang betul.

Jangan tunggu lagi!!!

Semakin lama dibiarkan masalah sendi ini, akan jadi lebih teruk dan makin sakit.

Dengan pengambilan suplemen ini, kita tak perlu khuatir kerana produk shaklee ini sudah lebih 58 tahun berada dipasaran, dan banyak ujian klinikal yang dilakukan. Sesuai dengan tagline nya iaitu SELAMAT, TERBUKTI & BERKESAN.

Kebanyakannya ubat sakit sendi yang dijual diluar sana mengandungi steroid. Jika ubat yang anda makan itu serta merta boleh meredakan sakit sendi dan otot itu adalah petanda ubat itu berkemungkinan besar mengandungi steroid.

Kita semua tahu bahawa steroid adalah dadah yang digunakan hanya untuk melegakan kesakitan dan bukan mencegah penyakit. Jika berterusan mengambilnya dalam masa beberapa hari, berat badan akan meningkat mendadak dan pipi menjadi tembam. Ini sangat bahaya untuk buah pinggang dan berpotensi menyebabkan tulang reput.

Jadi, berhati-hatilah dalam memilih produk untuk mengatasi masalah sakit sendi ini. Sekiranya anda mahukan produk yang selamat, semulajadi, dan terbukti berkesan, yang boleh mencegah penyakit daripada berulang, boleh lah hubungi saya di 012-928 3726.

Saya akan bimbing anda dengan cara makan yang betul, dan dapatkan promosi yang berlipat kali ganda jimat dengan saya.

——————————————————————————-
Saya MiaZain
(ID Shaklee : 1081104)
adalah pengedar sah Shaklee anda

Jika anda berminat atau ingin mengajukan soalan,
sila hubungi :

✆ SMS | WhatsApp : 012 928 3726 [Mia]

Setiap pembelian di laman web ini, anda layak menerima :
☑️ Jadual pengambilan vitamin
☑️ Tips ekslusif
☑️ Konsultasi percuma berterusan
☑️ Layak dijemput ke group eksklusif di Whatsapp

FB : Salmiah Md Zain
COD | USM Pulau Pinang dan kawasan berdekatan
Penghantaran dibuat ke seluruh Malaysia

PENAFIAN | Kenyataan dihalaman ini tidak dinilai oleh badan FDA (Food And Drug Adminstration)
Ia tidak bertujuan untuk mendiagnos, menyembuh, merawat atau mencegah sebarang jenis penyakit

———————————————————————————

3 thoughts on “Cara Merawat Sakit Sendi Guna 2 Cara Mudah Supaya Tak Perlu Solat Duduk Lagi

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *

CommentLuv badge