Info Kesihatan

Cara Hilangkan Letih Badan Supaya Kekal Bertenaga Hingga ke Petang

Memang tak dinafikan bebanan tugas harian kita membuatkan kita sentiasa rasa letih, penat yang melampau. Bila dah masuk tengah hari badan dah rasa penat, letih dan badan tak bermaya. Dah bermacam-macam cara hilangkan letih badan dibuat, tapi badan tetap rasa letih.

Walaupun dah tidur lama pun, tapi masih lagi rasa mengantuk nak tidur lagi kan. Dah banyak berehat, tapi masih lagi terasa penat. Pernah tak alami situasi macam nie.

Cara hilangkan letih badan

Inilah masalah MiA dan semua yang lain, selalu letih, cepat penat dan badan tak bermaya. Kenapa yea masalah ini selalu berlaku pada kita? Rasa tertekan bila badan dah letih, kerja rumah banyak tak siap lagi kan. Nak bermain dengan anak pun rasa penat, sian kat anak kan.

Tapi, sejak kebelakangan nie keletihan MiA berkurangan. Macam-macam aktiviti kerja rumah yang MiA boleh lakukan walaupun terpaksa berjaga malam untuk menyusukan anak atau anak tak mahu tido. Kalau dulu bila dah tengah hari mula la rasa penat dan mengantuk, tapi sekarang rasa lebih bertenaga dan keletihan semakin berkurang. Badan rasa lebih segar dan tidak cepat rasa penat.

Nak tahu cara hilangkan letih badan cara MiA? Teruskan pembacaan yea.

 

Cara Hilangkan Letih Badan Supaya Sentiasa Bertenaga

Rahsia MiA hilangkan rasa letih badan adalah dengan mengamalkan vitamin. Hal ini kerana apabila badan kita kurang nutrisi, tiada tenaga yang boleh dihasilkan. Dan akhirnya badan kita akan rasa letih dan lesu sepanjang hari.

Berbeza sekiranya nutrisi badan kita meningkat. Badan kita dapat menghasilkan tenaga yang boleh kita gunakan untuk bekerja seharian.

Kita lihat bagaimana vitamin ini dapat bantu Mia untuk hilangkan letih badan tu.

Bagaimana vitamin ini bantu hilangkan rasa letih badan

Sejak mengamalkan vita-lea nie, keletihan semakin berkurang. Vitalea adalah multivitamin yang mempunyai 28 jenis vitamin & mineral yang kita sangat perlukan. Haa, banyak tu kan.

Salah satu faktor yang vita-lea nie dapat menghilangkan keletihan adalah kerana dilengkapi dengan sumber Iron (besi). Perasan tak kalau kita berdarah disebabkan luka terjatuh ke apa, kalau darah tu dah kering, darah tu berbau macam besi berkarat kan.

Sumber Iron nie sangat diperlukan dalam darah sebab ia membentuk hemoglobin yang berada dalam sel darah merah. Sel darah merah nie la yang membawa oksigen ke seluruh badan.

Tapi, bila sel darah merah kita kurang (disebabkan kekurangan sumber Iron dalam hemoglobin), kita akan berasa cepat letih sebab oksigen dalam darah kurang sampai ke seluruh badan. Sebab tu bila ambil vitelea ni,kita akan rasa lebih bertenaga.

Selain itu, vita-lea juga mengandungi vitamin B12 yang merangsang pembentukan sel darah merah. Macam MiA cerita tadi, bila sel darah merah kita sihat, makin banyak oksigen yang sampai ke seluruh badan dan kita tak kan rasa letih lagi tapi badan akan terasa cergas saja.

Haa, bagus kan produk nie. Bukan untuk menghilangkan keletihan je, banyak lagi fungsi-fungsi lain macam kat atas nie.

Setiap hari MiA wajib ambik 2 biji vita-lea sehari untuk membekalkan saya tenaga dan kesihatan yang berpanjangan. Lepas ambil 2 biji vita-lea, tenaga kita akan kembali semula, barulah semangat nak buat kerja kan.

Dah ramai orang kat luar sana merasai perkara yang sama macam MiA bila amalkan vita-lea nie. Macam pengguna tegar kat bawah nie, lepas ambik vita-lea, beliau rasa banyak perbezaannya.

 

“Tapi lepas mengamalkan vitalea…rasa seronok sangat… sebab memang terasa perbezaannya.Kalau dulubangun tidur badan sengal dan sakit. Tapi lepas amalkannya, bangun pagi tu memang rasa segar sangat. Tak rasa langsung sakit dan sengal badan tu”

Rugi sangat pada yang tak cuba Vitalea ni.  Hanya dengan RM 93.75 dan mampu digunakan selama 2-4 bulan lamanya, anda boleh sihat, bertenaga, dan tak letih letih lagi. Sangat berbaloi. Untuk bertenaga macam MiA, dapatkan vitalea dengan segera.

 

Cara Dapatkan Vitamin Hilangkan Letih Badan

Untuk pembelian online, boleh terus tekan icon bergambar dibawah untuk membuat pesanan. Pembayaran boleh dibuat menggunakan kad kredit atau kat debit.

Dan, sekiranya anda ada pertanyaan atau ingin berkongsi kisah keletihan anda,boleh whatsapp Mia segera seperti maklumat dibawah.

Jangan biarkan diri kita sentiasa letih, kerana ia akan mengganggu aktiviti harian kita. Rasa kurang bersemangat dan yang jadi mangsa adalah orang disekeliling kita. Bantu badan anda untuk tambah tenaga menggunakan vitamin yang selamat dan terbukti berkesan.

——————————————————————————-
Saya MiaZain
(ID Shaklee : 1081104)
adalah pengedar sah Shaklee anda

Jika anda berminat atau ingin mengajukan soalan,
sila hubungi :

✆ SMS | WhatsApp : 012 928 3726 [Mia]

Setiap pembelian di laman web ini, anda layak menerima :
☑️ Jadual pengambilan vitamin
☑️ Tips ekslusif
☑️ Konsultasi percuma berterusan
☑️ Layak dijemput ke group eksklusif di Whatsapp

FB : Salmiah Md Zain
COD | USM Pulau Pinang dan kawasan berdekatan
Penghantaran dibuat ke seluruh Malaysia

PENAFIAN | Kenyataan dihalaman ini tidak dinilai oleh badan FDA (Food And Drug Adminstration)
Ia tidak bertujuan untuk mendiagnos, menyembuh, merawat atau mencegah sebarang jenis penyakit

———————————————————————————

0 thoughts on “Cara Hilangkan Letih Badan Supaya Kekal Bertenaga Hingga ke Petang

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *

CommentLuv badge