Gastrik · Info Kesihatan · Tips Kesihatan

Ubat Gastrik Paling Mujarab & Selamat Digunakan

Ada yang mengatakan bahawa gastrik ni dah jadi trend penyakit moden pada masa sekarang. Sebabnya makin ramai yang ada penyakit gastrik ni tak kira golongan. Ini terjadi mungkin kerana cara hidup yang tidak teratur. Biasalah kan, zaman moden sekarang semuanya nak cepat dan pantas.

Sehinggakan makan pun nak makan makanan segera (fast food) dan makanan berproses je kan. Kadang-kadang tu, dek sibuk sangat dengan kerja sehinggakan melewat-lewatkan waktu makan, dan lagi teruk bila tak sempat nak makan langsung. Tambahan pula cara hidup sekarang yang penuh dengan tekanan, rehat pun kurang akan membuatkan kita lagi terdedah kepada masalah gastrik.

Ubat gastrik yang mujarab

Tapi jangan risau, Mia akan kongsikan ubat gastrik yang paling mujarab dan selamat untuk diamalkan. Tapi, sebelum tu kita ketahui dahulu bagaimana gastrik ini berlaku.

 

Bagaimana Gastrik boleh berlaku?

Secara semulajadinya, sel-sel perut kita akan menghasilkan asid hidroklorik yang berfungsi untuk mencernakan makanan. Asid yang terdapat dalam perut kita ni sangat rendah nilai pH nya iaitu antara pH 1-2, dimana keadaan ini dikatakan paling berasid. Boleh terhakis tangan kita kalau terkena asid ni tau.

Dan untuk menghalang daripada asid perut tadi tu menghakis lapisan dinding perut kita, terdapat lapisan mukosa yang akan bertindak sebagai pertahanan dari kesan asid tadi. Akan tetapi, apabila terdapat banyak sangat asid terhasil, di tambah pula dengan dinding mukosa yang lemah pertahanannya, akan menyebabkan keradangan berlaku pada dinding perut.

Keadaan inilah yang dikatakan dengan gastrik. Lebih teruk lagi apabila lapisan dinding perut kita telah berlaku pendarahan sehingga menyebabkan kita mengalami muntah dan najis berdarah.

Kebanyakkan daripada kita yang mengalami masalah gastrik ini mendapatkan rawatan hanya setelah mengalami pendarahan, dimana ia adalah peringkat terakhir. Ini kerana simptom bagi masalah gastrik ni sangat tidak jelas dan kebanyakannya sama dengan simptom sakit batu dalam pundi hempedu, sakit ulu hati, radang pankreas dan ulser perut.

Jadi, sekiranya anda sering mengalami pedih ulu hati, muntah, mual, kembung perut, kelaparan yang melampau, rasa tidak selesa dibahagian perut, tiada selera makan, segeralah untuk dapatkan rawatan dengan doktor untuk pemeriksaan.

 

Apa yang Shaklee boleh bantu?

Selain mendapatkan ubat-ubatan yang diberi oleh doktor atau yang dibeli di farmasi, anda juga boleh mencuba vitamin dari Shaklee. Ia yang ternyata selamat, semulajadi dan terbukti berkesan jika dibandingkan dengan ubat gastrik yang lain dimana ubat gastrik ini boleh memberi kesan negatif pada jangka masa panjang.

Terdapat 3 produk yang dicadangkan dalam set gastrik iaitu ESP(Energizing Soy Protein), Ostematrix, dan Peppermint Ginger Plus dan setiap satunya memberi fungsi yang berbeza.

1. ESP (ENERGIZING SOY PROTEIN)

  • merupakan sumber protein unggul daripada kacang soya yang tinggi sifat alkalinya yang dapat meneutralkan keasidan di dalam perut.
  • nutrien protein yang terkandung di dalam ESP sangat membantu membina sel-sel badan yang baru bagi menggantikan sel-sel lama yang telah rosak akibat dihakis oleh asid hidroklorik berikutan proses pencernaan makanan.

2. OSTEMATRIX

  • Pesakit gastrik disarankan untuk mengambil susu atau kalsium, kerana ianya bersifat alkali dan mampu meneutralkan asid di dalam perut.

3. PEPPERMINT GINGER PLUS

  • Shaklee Peppermint Ginger Plus mengandungi herba asli pudina, halia, adas dan cekur manis untuk rasa yang nyaman dan melegakan ketidakselesaan perut.
  • Membantu membuang angin didalam badan

 

Pengalaman mereka yang mengalami masalah gastrik

Testimoni #1: “Sebelum minum ESP, tekak mak sangat perit. Selepas minum dah rasa berkurang. Perut mak pun dah selesa, tak sebu”

Testimoni #2: “Suami saya dah 3 minggu tak sakit, takde gastrik teruk dah, angin-angin pon takde. Dah boleh puasa

 

Sekiranya anda mengalami tanda-tanda seperti masalah gastrik seperti yang dibincangkan, adalah dinasihatkan agar anda mengambil langkah awal untuk membuat pemeriksaan doktor untuk mengenalpasti masalah sebenar. Kemudian boleh la berikhtiar dengan set gastrik ini.

 

Dapatkan daripada yang pakar

Untuk mendapatkan set vitamin atasi gastrik ini, boleh terus klik pada ikon dibawah. Pembayaran boleh dibuat menggunakan kad debit atau kad kredit. Kemudian barang akan terus di hantar ke rumah anda.

Ketiga-tiga produk ini cuma berharga RM 270 sahaja. Anda juga boleh memilih vitamin mengikut bajet anda.

Tetapi sekiranya anda inginkan penjimatan yang lebih, anda boleh mendaftar sebagai ahli dan layak mendapat 15-20 % penjimatan dari harga asal. Untuk membeli dengan harga ahli, boleh terus whatsapp Mia ke nombor 012-928 3726 atau terus je tekan ikon bergambar dibawah.

Konsultansi adalah percuma.

Jangan biarkan masalah gastrik anda berpanjangan kerana ia boleh menyebabkan komplikasi lain yang lebih memudaratkan contohnya seperti ulser perut. Jadi, bertindaklah sekarang.

——————————————————————————-
Saya MiaZain
(ID Shaklee : 1081104)
adalah pengedar sah Shaklee anda

Jika anda berminat atau ingin mengajukan soalan,
sila hubungi :

✆ SMS | WhatsApp : 012 928 3726 [Mia]

Setiap pembelian di laman web ini, anda layak menerima :
☑️ Jadual pengambilan vitamin
☑️ Tips ekslusif
☑️ Konsultasi percuma berterusan
☑️ Layak dijemput ke group eksklusif di Whatsapp

FB : Salmiah Md Zain
COD | USM Pulau Pinang dan kawasan berdekatan
Penghantaran dibuat ke seluruh Malaysia

PENAFIAN | Kenyataan dihalaman ini tidak dinilai oleh badan FDA (Food And Drug Adminstration)
Ia tidak bertujuan untuk mendiagnos, menyembuh, merawat atau mencegah sebarang jenis penyakit

———————————————————————————

0 thoughts on “Ubat Gastrik Paling Mujarab & Selamat Digunakan

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *

CommentLuv badge