Buah Pinggang Rosak · Vivix

Rawatan Semulajadi Masalah Buah Pinggang Bocor atau Nephrotic Syndrome

Buah pinggang bocor atau Nephrotic syndrome ini bukanlah sejenis penyakit, tetapi ia merupakan salah satu petanda yang menunjukkan bahawa seseorang itu mempunyai masalah buah pinggang. Buah pinggang yang normal berfungsi untuk menapis keluar bahan-bahan buangan yang bertoksin dan air berlebihan yang terdapat dalam sistem darah.

Di dalam buah pinggang terdapat satu sel yang dikenali sebagai glomerulus yang bertindak untuk menapis protein albumin. Sekiranya terdapat kebocoran, maka protein ini akan keluar bersama air kencing.

Kita perlu tahu bahawa, masalah kegagalan penapis buah pinggang ini bukanlah terjadi dalam sehari dua, tetapi ia mengambil masa yang lama untuk berlaku. Sebab tu kadang-kadang kita sukar nak kesan masalah buah pinggang ni. Apabila dah sampai ke tahap yang serius, barulah kita dapat kesan.

 

Petanda Penapis Buah Pinggang Bocor

Antara petanda yang menunjukkan penapis buah pinggang kita telah bocor adalah:

  • Bengkak (edema) terutamanya di sekitar mata dan di pergelangan kaki anda.
  • Air kencing berbuih, ini kebiasaanya disebabkan oleh protein yang berlebihan dalam air kencing anda.
  • Penambahan berat badan, ini adalah akibat daripada pengumpulan cecair berlebihan.

Jadi, sekiranya anda mempunyai tanda-tanda seperti diatas ni, cepat-cepat la buat pemeriksaan dengan doktor untuk menentukan samada anda mempunyai masalah penapis buah pinggang ataupun tidak.

 

Risiko Masalah Buah Pinggang Sekiranya Diabaikan

Kehilangan protein melalui ginjal ini dikenali sebagai ‘proteinuria‘. Keadaan ini merendahkan paras protein dalam darah dan menyebabkan air mudah diserap masuk ke dalam tisu lembut tubuh. Paras protein yang rendah akan menyebabkan banyak komplikasi kepada badan kita. Antaranya adalah boleh menyebabkan perkara seperti dibawah.

1. Berlaku pembekuan darah

Ketidakmampuan glomerulus untuk menapis darah dengan betul boleh membawa kepada kehilangan protein darah yang fungsinya adalah untuk membantu mencegah pembekuan darah. Hal ini akan meningkatkan risiko terjadinya pembekuan darah (trombus) dalam salur darah.

2. Kolesterol dan trigliserida darah tinggi

Apabila tahap albumin protein dalam darah rendah, hati akan menghasilkan lebih banyak albumin. Pada masa yang sama, hati akan mengeluarkan lebih kolesterol dan trigliserida.

3. Kekurangan Nutrisi

Kehilangan protein darah terlalu banyak boleh menyebabkan kekurangan zat makanan. Ini boleh membawa kepada penurunan berat badan, tetapi ia kadang-kadang tidak dikesan kerana pembengkakan yang berlaku pada sesetengah bahagian tubuh badan. Masalah anemia juga boleh berlaku kerana kekurangan sel darah merah, vitamin D dan kalsium.

4. Tekanan darah tinggi

Kegagalan glomerulus dalam menapis sisa buangan badan juga boleh mengganggu aliran darah (uremia) dan boleh meningkatkan tekanan darah.

5. Kegagalan buah pinggang akut

Sekiranya buah pinggang mula kehilangan keupayaan untuk menapis darah akibat kerosakan pada glomerulus, sisa buangan akan terkumpul dengan cepat di dalam darah. Sekiranya hal ini berlaku, rawatan dialisis perlu dijalankan untuk menyingkirkan toksin dari dalam badan. Jika fungsi buah pinggang menjadi semakin teruk, pemindahan buah pinggang terpaksa dilakukan sebagai langkah akhir.

….

Haa, hanya disebabkan oleh masalah kegagalan penapis buah pinggang sahaja, macam-macam lagi masalah sekunder yang boleh kita dapat. Jadi, sangat lah penting untuk kita jaga buah pinggang kita supaya sentiasa sihat dan menjalankan fungsinya dengan baik.

Bayangkan kalau takde buah pinggang, penuh satu badan kita dengan toksin dan memang mudah lah untuk dapat penyakit lain.

 

Rawatan untuk Masalah Buah Pinggang Bocor atau Nephrotic Syndrome

Kebiasaannya, setelah didiagnos mempunyai masalah buah pinggang bocor, doktor akan menjalankan proses biopsi iaitu prosedur untuk mengambil sampel tisu, sel atau cecair tubuh daripada pesakit untuk mengkaji penyakit yang dihadapinya. Disamping itu, pesakit juga akan dibekalkan dengan steroid yang kita ketahui banyak sisi negatifnya untuk tubuh.

Jadi, sebagai seorang yang bijak, kita tentunya ingin mencari alternatif lain untuk membantu masalah buah pinggang bocor ni kan. Rawatan alternatif yang boleh dicuba untuk mengatasi masalah buah pinggang bocor ini ialah dengan mencuba supplemen semulajadi Vivix Shaklee yang sentiasa selamat, semulajadi dan berkesan.

Kita lihat dulu bagaimana mereka yang mempunyai masalah buah pinggang bocor ini telah berjaya menyelesaikan masalah mereka dengan bantuan Vivix\

Pengalaman #1:

Masalah penapis buah pinggang bocor dah ok, macam biasa. Dah tak perlu pergi hospital lagi

Pengalaman #2:

Baru 3 minggu ambil Vivix, sakit badan dan air kencing berbuih berkurangan.

 

Bagaimana Vivix membantu masalah buah pinggang bocor

VIVIX Shaklee adalah campuran unik dari Polyganum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan lobak ungu. Keempat-empat bahan ini memang kaya dengan sebatian polifenol iaitu antioksidan semulajadi. VIVIX bertindak dengan cara merawat penyakit ke peringkat sel.

Ia membantu memperbaiki DNA badan kita yang telah rosak, menguatkan sel badan kita dengan pertumbuhan sel baru. Untuk mengelakkan kebergantungan seratus peratus terhadap ubat ataupun untuk menunggu giliran untuk dibuat dialisis, boleh lah berikhtiar dengan Vivix sebagai alternatif untuk sembuh sepenuhnya.

Sekiranya anda atau orang tersayang mempunyai masalah buah pinggang bocor ini, Mia cadangkan untuk mengambil Vivix ni sekarang. Tak perlu tangguh-tangguh lagi. Makin lama ditunggu, makin rosak buah pinggang tersebut sehingga perlu dibuat dialisis. Harga yang perlu dibayar untuk membuat kos dialisis adalah lebih tinggi daripada harga sebotol vivix ni tau.

Buah pinggang adalah organ penting dalam badan kita. Susah nak cari ganti. Hargailah buah pinggang kita sebelum terlambat.

Kesihatan lebih bermakna daripada kekayaan

 

Cara Untuk Dapatkan Vivix

Untuk dapatkan vivix, anda boleh membuat pembelian secara online dengan menekan icon dibawah. Harga sebotol Vivix adalah RM 475 sahaja. Pembayaran boleh dibuat dengan menggunakan Kad Debit atau Kad Kredit. Vivix akan dihantar terus kepada anda oleh pihak Shaklee.

Tetapi sekiranya anda ingin dapatkan vivix pada harga yang lebih rendah, cepat-cepat whatsapp Mia sekarang seperti maklumat dibawah. Sekiranya anda ingin bertanya lebih lanjut mengenai vivix atau ingin menceritakan pengalaman anda berkaitan dengan masalah buah pinggang, boleh aje whatsapp Mia k. Segala konsultansi adalah percuma.

Jangan ditangguhkan lagi sekiranya anda atau orang tersayang anda mengalami masalah buah pinggang bocor ini. Cepat dapatkan rawatan dan berikhtiar dengan suplemen yang selamat diamalkan.

——————————————————————————-
Saya MiaZain
(ID Shaklee : 1081104)
adalah pengedar sah Shaklee anda

Jika anda berminat atau ingin mengajukan soalan,
sila hubungi :

✆ SMS | WhatsApp : 012 928 3726 [Mia]

Setiap pembelian di laman web ini, anda layak menerima :
☑️ Jadual pengambilan vitamin
☑️ Tips ekslusif
☑️ Konsultasi percuma berterusan
☑️ Layak dijemput ke group eksklusif di Whatsapp

FB : Salmiah Md Zain
COD | USM Pulau Pinang dan kawasan berdekatan
Penghantaran dibuat ke seluruh Malaysia

PENAFIAN | Kenyataan dihalaman ini tidak dinilai oleh badan FDA (Food And Drug Adminstration)
Ia tidak bertujuan untuk mendiagnos, menyembuh, merawat atau mencegah sebarang jenis penyakit

———————————————————————————

0 thoughts on “Rawatan Semulajadi Masalah Buah Pinggang Bocor atau Nephrotic Syndrome

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *

CommentLuv badge