Merawat Jerawat · Vitamin Kulit Cantik

Rahsia Merawat Kulit Kusam dan Berjerawat Dengan Cepat dan Mudah

Masalah kulit kusam dan berjerawat adalah masalah biasa bagi penduduk di Malaysia ni kan. Antara faktor yang mempengaruhi kulit kusam dan berjerawat ini adalah disebabkan oleh cuaca yang kadang kala panas terik.

Selain itu pencemaran udara juga menyebabkan kulit kusam dan berjerawat kerana banyak bakteria yang terdapat dalam debu dan habuk melekap dikulit muka kita. Berkerja seharian di dalam bilik berhawa dingin juga boleh menyebabkan kulit muka kita kering. Ini juga mengakibatkan kulit muka kelihatan kusam.

kulit kusam dan berjerawat

Selalunya ramai diantara kita mencari produk pembersih muka untuk mengatasi masalah kulit kusam dan berjerawat ini. Sebenarnya, penggunaan produk tersebut hanya akan memberi kesan pada kulit muka dibahagian luar sahaja.

Tetapi masalah kulit kusam dan berjerawat ini kita kena rawat dari dalam. Bila kita rawat dari dalam, kulit akan lebih sihat. Dan masalah kulit kusam dan berjerawat ni tidak akan terjadi lagi pada kulit muka kita. Berbanding kalau kita hanya merawat dari luar menggunakan pencuci muka, masalah kulit kusam dan jerawat ini pasti akan terjadi kembali.

Haa, korang tahu tak macam mana nak rawat kulit kusam dan berjerawat dari dalam?

 

Rahsia Merawat Kulit Kusam Dan Berjerawat Dari Dalam

Untuk merawat masalah kulit kusam dan berjerawat dari dalam, tentunya kita memerlukan nutrisi yang sihat untuk kulit. Kulit kita memerlukan nutrisi Vitamin C yang mencukupi supaya kulit lebih sihat. Vitamin C sangat penting untuk merawat masalah kulit kusam dan berjerawat ini.

Semua pasti tahu kan yang badan kita tidak dapat menghasilkan sendiri vitamin C. Jadi, kita perlu mengambil nutrisi vitamin C dari luar. Sumber vitamin C dari buah-buahan dan sayur-sayuran belum tentu cukup untuk menampung keperluan kulit kita.

Bayangkan seluruh badan kita ada kulit yang memerlukan vitamin C, tetapi kita cuma makan sebiji oren sahaja setiap hari, tentunya ia tidak mencukupi untuk hasilkan kulit yang sihat. Jadi, kita perlu ambil makanan tambahan vitamin C.

 

Fungsi Vitamin C untuk Kesihatan Kulit

Vitamin C sangat penting untuk hasilkan kulit yang sihat dimana vitamin C berfungsi untuk:

  1. Merawat Jerawat
    • Vitamin C membantu mengecutkan jerawat dengan cepat kerana ia membantu menghapuskan kuman yang menyebabkan jerawat tersebut.
    • Jerawat terjadi akibat kulit kita terdedah kepada pencemaran dan toksin. Jadi, Vitamin C akan bertindak sebagai antioksida, dimana ia akan menghalang sebarang radikal bebas dan kekotoran dari merosakkan kulit.
  2. Mencerahkan kulit
    • Pengambilan Vita C setiap hari dapat membantu anda mendapatkan kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukkan pigmentasi. Pigmen adalah penyebab utama pembentukan jeragat.
  3. Membentuk Kolagen
    • Ia dapat merangsang pembentukan kolagen yang mana kolagen adalah sebatian asas kulit, otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu ianya mampu menegangkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik. Secara tak langsung ia akan menjadikan kulit tidak kusam.
  4. Melindungi dari sinaran UV
    • Sinaran UV adalah penyebab kepada masalah sunburn. Apabila kita konsisten mengambil Vitamin C, ia akan melindungi kulit kita daripada sinaran UV terus ke kulit muka kita dan dapat mengelakkan kulit kita dari masalah sunburn.
  5. Mempercepatkan penyembuhan luka
    • Luka akibat jerawat akan cepat sembuh

Terdapat banyak jenama vitamin C diluar sana. Tetapi pastikan anda dapatkan vitamin C yang dihasilkan dari bahan semualajadi dan pastikan kandungan vitaminnya sesuai dengan anda.

Pilihan Mia tentunya vitamin C dari Shaklee kerana ia berbeza daripada vitamin C yang berada dipasaran.

Perbezaan Vitamin C Shaklee berbanding vitamin C jenama lain

Vitamin C Shaklee istimewa berbanding vitamin C jenama lain kerana:

  1. Merupakan produk semulajadi yang dihasilkan daripada ekstrak jagung serta sesuai untuk mereka yang mempunyai perut sensitif.
  2. Sistem pelepasan berperingkat yang melepaskan 500mg vitamin C dalam masa lima jam untuk meningkatkan penggunaan dan mengurangkan pembaziran vitamin C. Ianya bersamaan dengan pengambilan satu setengah biji oren setiap jam selama lima jam.
    • Bayangkan kalau tiada sistem pelepasan berperingkat ini, contohnya anda ambil sebiji vitamin C yang mengandungi 1000mg satu tablet, semua 1000mg vitamin C akan dilepaskan ke dalam badan. Akan tetapi badan kita hanya boleh menyerap 100-200mg vitamin C sahaja dalam satu-satu masa. Jadi, yang tidak diserat dalam badan akan dikeluarkan melalui urin kita. Kan dah membazir tu kan.
  3. Setiap tablet Vitamin C Shaklee mengandungi 120mg bioflavanoid sitrus yang membantu meningkatkan keberkesanan Vitamin C, melegakan keradangan, menentang jangkitan bakteria dan menghalang aktiviti radikal bebas yang mengaktifkan sel kanser.

Inilah keistimewaan Vitamin C Shaklee yang tidak ada pada produk Vitamin C yang lain.

Yang terbaik hanya dari Shaklee

SELAMAT, SEMULAJADI, dan TERBUKTI BERKESAN

Pengalaman Pengguna Vitamin C Shaklee

Dah ramai pengguna Vitamin C Shaklee telah berpuas hati dengan perubahan kulit muka yang dialaminya dengan mengambil Vitamin C setiap hari.

Testimoni #1: Kulit makin berseri dengan pengambilan Vitamin C

Testimoni #2: Berseri tanpa make up dengan Vitamin C

 

Testimoni #3: Parut diwajah pudar dengan pengambilan Vitamin C secara konsisten

Bonus untuk anda yang mengambil Vitamin C setiap hari kerana Vitamin C bukan hanya untuk mencantikkan wajah sahaja, tetapi mempunyai manfaat lain. Iaitu:

♡ Memperbaiki simptom Pendarahan

  • Kekurangan Vita C menyebabkan gusi berdarah, lebam-lebam di kulit, luka lambat sembuh, kulit kering, ruam dan kulit kasar.
♡ Memperbaiki Insomnia
  • Ia dapat memperbaiki insomnia,stress dan masalah keresahan.

♡ Mengekalkan Kolesterol Sihat

  • Ia dapat mengurangkan kolesterol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghalan pendarahan dalam hidung, pendarahan serebral dan skurvi

♡ Peningkatan Sistem Imun

  • Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, megukuhkan sistem imun, peningkatan pemulihan alergi hidung, kulit dan asthma, dan juga mengurangkan simptom selsema.

 

Berikut adalah testimoni pengguna Vitamin C Shaklee. Demam dan selsema cepat sembuh dengan mengambil Vitamin C

Anda pula bagaimana?Dah ambil Vitamin C. Kalau belum pernah ambil Vitamin C, dapatkan Vitamin C Shaklee sekarang. Pastikan setiap rumah ada vitamin C ini. Apabila diamalkan secara konsisten, banyak kesan yang positif yang akan kita dapat.

Cara untuk dapatkan Vitamin C Shaklee

Untuk mendapatkan vitamin C yang lain dari yang lain ni, boleh terus membuat pembelian secara online dengan menekan icon dibawah. Pembayaran boleh dibuat menggunakan debit kad atau kredit kad. Dan barang akan terus dipos ke rumah anda.

Sebotol Vitamin C ini mengandungi 180 tablets dan cuma berharga RM97.50 sahaja. Penggunaan sebotol Vitamin C ini boleh digunakan selama 3-6 bulan. Sekiranya anda mengambil hanya sebiji sehari, cuma RM16.25 sahaja duit yang anda laburkan dalam masa sebulan untuk kesihatan kulit dan kesihatan badan anda. Murah sangat tu kan.

Jadi, jangan tunggu lagi, dapatkan vitamin C anda sekarang. Sekiranya anda nak tahu lebih lanjut lagi mengenai produk ini, atau produk Shaklee yang lain, boleh whatsapp Mia di 012-9283726, atau terus tekan ikon dibawah. Mia akan berikan konsultansi secara percuma dan akan guide anda cara pengambilan yang betul.

Dah ramai yang berpuas hati menggunakan vitamin C ni. Mia pon tak ketinggalan, dah berbotol-botol habis. Kesannya memang sangat memberangsangkan. Dan, vitamin C ini adalah antara yang termurah kerana sebotol mengandungi 180 biji dan boleh bertahan sehingga 6 bulan penggunaannya. Haa, bestkan. Cepat dapatkan sekarang.

——————————————————————————-
Saya MiaZain
(ID Shaklee : 1081104)
adalah pengedar sah Shaklee anda

Jika anda berminat atau ingin mengajukan soalan,
sila hubungi :

✆ SMS | WhatsApp : 012 928 3726 [Mia]

Setiap pembelian di laman web ini, anda layak menerima :
☑️ Jadual pengambilan vitamin
☑️ Tips ekslusif
☑️ Konsultasi percuma berterusan
☑️ Layak dijemput ke group eksklusif di Whatsapp

FB : Salmiah Md Zain
COD | USM Pulau Pinang dan kawasan berdekatan
Penghantaran dibuat ke seluruh Malaysia

PENAFIAN | Kenyataan dihalaman ini tidak dinilai oleh badan FDA (Food And Drug Adminstration)
Ia tidak bertujuan untuk mendiagnos, menyembuh, merawat atau mencegah sebarang jenis penyakit

———————————————————————————

6 thoughts on “Rahsia Merawat Kulit Kusam dan Berjerawat Dengan Cepat dan Mudah

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *

CommentLuv badge