Energizing Soy Protein · Set Kulit Cantik · Vitamin C · Vitamin Kulit Cantik

Punca & Cara Atasi Kulit Muka Berminyak Supaya Kulit Kembali Sihat

Ramai yang tak selesa kan bila kulit muka berminyak je. Kalau pakai make up mesti akan jadi tak sekata dan bercapuk. Jadi, kita perlu mencari cara yang sesuai untuk atasi kulit muka berminyak ini supaya kulit kita kembali sihat. Nak pakai make up pun takde masalah kan.

Lagi satu, apabila kulit muka terlalu berminyak, lebih senang jerawat nak naik. Ini kerana lebihan minyak yang terdapat pada kulit muka itu akan termendap di dalam lubang pori. Dan apabila bakteria membiak, maka keluarlah jerawat. Jadi untuk atasi masalah jerawat tersebut, kita kena atasi kulit muka berminyak dahulu.

kulit muka berminyak

 

Sebenarnya minyak pada kulit ini penting supaya kulit kekal lembap. Tetapi masalahnya berlaku apabila minyak yang keluar tu berlebihan. Kulit muka yang berminyak membuatkan muka kita lebih senang terdedah kepada debu dan habuk.

 

Punca Kulit Muka Berminyak

Terdapat banyak punca kulit muka berminyak, antaranya adalah:

1. Tidak menjaga makan

Banyak mengambil makanan yang berminyak dan berlemak menyebabkan berlaku penimbunan lemak dibawah kulit. Lemak dibawah kulit akan merangsang lebihan minyak sehinggakan minyak dirembeskan dikulit muka.

2. Faktor genetik

Faktor genetik juga memainkan peranan. Kalau ada antara ahli keluarga kita yang mempunyai masalah kulit muka yang berminyak, kita juga ada potensi untuk mendapat masalah yang sama. Mereka mempunyai kelenjar sebaceous yang lebih besar dari orang lain yang hasilkan lebih minyak pada muka. Faktor ini tidak boleh dicegah, tetapi boleh diatasi

3. Salah pilih kosmetik

Penggunaan produk kecantikan yang mempunyai bahan kimia dan tidak sesuai dengan kulit akan membuatkan kulit berminyak, iritasi dan kulit wajah menjadi lebih sensitif

4. Hormon tidak seimbang

Ketika menstruasi, hamil, dan menopaus, wanita akan mengalami perubahan hormon dan menyebabkan kelenjar sebum mengeluarkan minyak yang berlebihan dan akan merangsang penghasilan minyak yang berlebihan dibawah kulit

5. Penggunaan ubat-ubatan

Pil perancang dan pil hormon yang tertentu boleh tingkatkan pengeluaran minyak pada kulit. Sama juga dengan ubat-ubatan yang boleh  menyebabkan badan terhidrasi, kulit secara automatik akan hasilkan minyak berlebihan akibat kehilangan cecair badan.

6. Tekanan

Apabila stress, badan kita akan menghasilkan lebih hormon androgen, ia menyebabkan kulit hasilkan lebih minyak dari biasa

7. Keadaan cuaca

Cuaca yang tidak menentu boleh mempengaruhi keadaan kulit muka. Keadaan panas dan lembap boleh tingkatkan pengeluaran minyak pada kulit. Udara kering yang menyebabkan kulit kering juga membuatkan kulit muka akan menghasilkan minyak untuk  menyeimbangkan keadaan kulit yang kering.

 

Pengalaman Kulit Muka Berminyak

Pengalaman Mia sendiri yang dulunya kulit muka Mia sangat berminyak. Kalau bangun tidur tu memang penuh dengan minyak di kawasan zone T pada kulit muka. Sampai ada yang cakap minyak tu boleh dibuat goreng sebab banyak sangat.

Kalau tengok di cermin, memang ketara sangat nampak kulit muka yang berminyak tu. Keadaan lagi teruk bila cuaca panas, ditambah pula dengan peluh dan minyak lagi la membuatkan kulit muka kita jadi melekit-lekit dan tak selesa.

Tapi sekarang, keadaan kulit muka dah berubah. Memang bebas dari minyak. Tetapi kulit muka tak kering, malah lebih lembap.

 

Rahsia Kulit Muka Bebas Minyak

Mia cuma amalkan 2 benda ni je. Iaitu ESP dan Vitamin C. Ia merupakan sumber protein dan antioksidan kepada kulit. Mia lebih suka untuk ambil vitamin C dan ESP kerana ia akan merawat masalah kulit berminyak dari dalam.

Kalau Mia cuma mencuci muka atau menyapu pelembap pada kulit muka, kemungkinan untuk terjadi kembali masalah kulit berminyak adalah tinggi kerana ia hanya merawat dari bahagian luar.

Dua vitamin ni memang wajib diambil untuk kulit cantik dan sihat bebas minyak dan cela. Tanpa pakai make up pun, kulit muka lebih sihat dan bersinar.

Apa yang bestnya ESP ni

  • Mengawal pertumbuhan jerawat
  • Memperbaharui sel kulit yang telah mati
  • Memudarkan parut jerawat & jeragat
  • Menghilangkan garis penuaan & kedutan
  • Mengawal pengeluaran minyak di muka
  • Kulit lebih lembap, tegang dan sihat
  • Memperbaiki masalah pigmentasi

Apa yang bestnya Vitamin C

  • Merangsang pembentukan kolagen semulajadi kulit
  • Mencerahkan kulit muka
  • Mengurangkan minyak di kulit muka
  • Mengecutkan jerawat
  • Melindungi daripada sinar uv matahari
  • Tona kulit menjadi lebih sekata
  • Membantu masalah kulit sensitif seperti masalah sensitif & eczema

Malah, apabila ambil 2 suplemen ni, bukan boleh dapat kulit cantik je, tapi tahap kesihatan kita juga meningkat. Ia dapat membantu badan kita berfungsi dengan lebih cekap.

Antara kelebihan lain vitamin ESP dan Vitamin C ini adalah:

  • Meningkatkan sistem pertahanan badan untuk mengelakkan dari demam, selsema & penyakit berjangkit
  • Mengatasi masalah insomnia
  • Luka cepat sembuh
  • Mengelakkan gusi berdarah
  • Membantu melindungi badan dari radikal bebas
  • Merendahkan paras kolestrol
  • Mencegah risiko osteoporosis dan sakit jantung
  • Membekalkan tenaga dengan segera

Haa, Sangat rugi pada mereka yang tak cuba ESP & VITAMIN C ni. Kesannya sangat marvelous. Mia pun konsisten guna dua produk ni dan sangat berpuas hati dengan kesannya. Kulit muka dah tak berminyak, parut jerawat & jeragat makin pudar, jerawat pun dah segan nak keluar, kulit lebih lembap je…

Dan yang penting, dalam masa yang sama kesihatan kita juga meningkat. Memang tak rugi amalkan dua vitamin ini sebab banyak manfaatnya untuk kesihatan.

 

Cara Order Vitamin Kulit Bebas Minyak

Senang je nak order. Untuk buat pembelian secara online, anda boleh terus klik ikon bergambar pesan sekarang dibawah. Pembayaran boleh dibuat menggunakan kad debit atau kredit. Produk akan dihantar terus ke rumah anda.

Kedua-dua produk ini berharga RM258.75 sahaja untuk penggunaan selama 2-6 bulan. Haa, jimat sangat tu kan.

Tetapi sekiranya anda memerlukan pertolongan untuk mendapatkan produk ini, atau ingin mengetahui lebih lanjut mengenai produk ini, atau ingin dapatkan produk ini pada harga yang lebih rendah, boleh hubungi Mia sekarang melalui whatsapp. Boleh tekan terus ikon bergambar dibawah.

Jangan tunggu lagi, dapatkan sekarang. Sampai bila nak biarkan kulit muka kita sentiasa berminyak. Bila muka berminyak, lagi senang jerawat nak tumbuh, jadi selesaikan masalah kulit berminyak ini dengan segera. Untuk maklumat lanjut atau pesanan, boleh hubungi Mia seperti di dalam maklumat dibawah.

——————————————————————————-
Saya MiaZain
(ID Shaklee : 1081104)
adalah pengedar sah Shaklee anda

Jika anda berminat atau ingin mengajukan soalan,
sila hubungi :

✆ SMS | WhatsApp : 012 928 3726 [Mia]

Setiap pembelian di laman web ini, anda layak menerima :
☑️ Jadual pengambilan vitamin
☑️ Tips ekslusif
☑️ Konsultasi percuma berterusan
☑️ Layak dijemput ke group eksklusif di Whatsapp

FB : Salmiah Md Zain
COD | USM Pulau Pinang dan kawasan berdekatan
Penghantaran dibuat ke seluruh Malaysia

PENAFIAN | Kenyataan dihalaman ini tidak dinilai oleh badan FDA (Food And Drug Adminstration)
Ia tidak bertujuan untuk mendiagnos, menyembuh, merawat atau mencegah sebarang jenis penyakit

———————————————————————————

0 thoughts on “Punca & Cara Atasi Kulit Muka Berminyak Supaya Kulit Kembali Sihat

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *

CommentLuv badge