Paru-Paru Berair · Vivix

Masalah Paru-Paru Berair | Isteri Bertegas Tidak Mahu Suami Ditebuk

“Isteri bertegas kerana tidak mahu suami ditebuk gara-gara paru-paru berair”

Itulah yang berlaku kepada salah seorang isteri yang mana suaminya mengalami masalah paru-paru berair. Siapa sangka, dalam ketegasan si isteri tersebut, suaminya tak jadi nak ditebuk untuk mengeluarkan lebihan air yang terdapat didalam paru-parunya dan akhirnya suaminya sihat dan seperti sedia kala.

Apa yang isterinya telah buat? Ok, kena baca hingga habis dulu.

Sebelum tu Mia nak cerita kan dulu secara ringkas tentang masalah paru-paru berair ni. Teruskan pembacaan anda

 

Bagaimana paru-paru berair boleh berlaku?

Paru-paru berair adalah merujuk kepada keadaan dimana terdapat lebihan cecair yang berkumpul di dalam rongga paru-paru. Lebihan cecair ini boleh jadi terdapat pada tisu paru-paru, ataupun antara lapisan paru-paru dengan lapisan dalam dinding dada.

Keadaan ini akan menyebabkan tisu paru-paru atau rongga plueral dipenuhi dengan cecair. Untuk mengenal pasti seseorang tersebut mengalami masalah paru-paru berair ini, ujian x-ray hendaklah dijalankan. Kemudian, pemeriksaan lebih lanjut akan dibuat melalui ujian darah dan pemeriksaan fungsi paru-paru.

 

Simptom awal paru-paru berair

Kebiasaannya pesakit akan mengalami batuk, sakit dada, dan mungkin juga akan demam. Selain itu, sekiranya mereka mengadu sukar untuk bernafas seolah-olah seperti ‘tidak cukup oksigen’, ia juga merupakan salah satu tanda paru-paru berair. Apabila ada simptom-simptom seperti ini, segera lah berjumpa doktor untuk dapatkan pemeriksaan dengan lebih lanjut.

 

Rawatan untuk pesakit paru-paru berair

Untuk merawat masalah paru-paru berair ini, sekiranya kandungan cecair yang terdapat didalam paru-paru cuma sedikit, ianya tidak perlu dirawat. Akan tetapi, punca berlakunya paru-paru berair perlu dikenalpasti dan dirawat.

Sekiranya terdapat banyak jumlah air didalam paru-paru tersebut sehingga menyebabkan sukar untuk bernafas, ia perlu di rawat dengan kaedah penyedutan cecair di dalam kawasan yang terlibat menggunakan Thorecentesis.

Kaedah Mengeluarkan Air Dari Paru-paru

Selain daripada rawatan hospital, pesakit juga boleh berikhtiar dengan mengamalkan suplemen yang kaya dengan antioksidan kerana badan pesakit sangat-sangat memerlukan sokongan nutrisi yang mencukupi untuk membantu melawan penyakit ini.

Hal ini kerana, salah satu penyebab yang menjadi punca masalah paru-paru berair ini adalah kerana terdapat jangkitan daripada bakteria, virus, fungi atau parasit. Jadi sangat penting untuk kita meningkatkan sistem imun badan kita untuk melawan penyakit ini.

 

Masalah paru-paru berair kembali normal

Berikut adalah pengalaman salah seorang isteri dimana suaminya telah didiagnos mengalami masalah paru-paru berair. Doktor telah buat keputusan untuk menyedut cecair tersebut dengan kaedah menebuk paru-paru. Kita ikuti apa tindakan yang diambil oleh mereka.

 

“Sebelum ini doktor x-ray paru-paru dan buat check seluruh badan. Suami kena tahan wad 1 minggu pada bulan 6. Doktor maklumkan yang suami perlu di tebuk untuk keluarkan air. Tapi doktor ada pesan yang tebuk ada risiko, tak tebuk pun ada risiko. Tebuk hanya meredakan dan mengeluarkan air, tapi bukan untuk sembuh.

Nur berkeras tak bagi suami di tebuk. Bila suami disahkan paru-paru berair, macam-macam yang doktor suspek termasuk masalah buah pinggang, masalah jantung, darah tinggi dan kencing manis. Suami makan Vivix dan kemudian pada bulan 11 suami ambil Vivix dan Omega sebab lelah dan sakit sesak nafas.

Alhamdulillah tak sangka selepas itu check semua report clear. Subhanallah. Sampaikan kami minta doktor check betul-betul takut tersalah tengok. Doktor kata dah takde apa-apa. Air dalam paru-paru pun dah takde. Kuman dalam paru-paru dah takde, air kencing clear. Semua normal.

Alhamdulillah. Allah menciptakan manusia dengan kesempurnaan sifat mencari ikhtiar. Doa + tawakkal+Shaklee = amazing!”

~Nur Alya, isteri kepada penderita paru-paru berair~

Sebelum membuat keputusan untuk ditebuk untuk mengeluarkan cecair itu, mereka telah berikhtiar dengan engambil suplemen yang mengandungi tinggi antioksidan. Mereka telah mencuba Vivix.

Apa itu vivix? Dan bagaimana vivix dapat membantu masalah paru-paru berair ini? Teruskan pembacaan anda.

 

Bagaimana Vivix dapat membantu pesakit paru-paru berair?

VIVIX Shaklee adalah campuran unik dari Polyganum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan lobak ungu. Keempat-empat bahan ini memang kaya dengan sebatian polifenol iaitu antioksidan semulajadi. VIVIX bertindak dengan cara merawat penyakit dari peringkat sel.

Ia membantu memperbaiki DNA badan kita yang telah rosak, menguatkan sel badan kita dengan pertumbuhan sel baru.

Di dalam vivix terdapat satu bahan yang tinggi antioksidan iaitu Resveratrol. Dah banyak kajian yang dikeluarkan mengenai resveratrol ini yang dapat membantu menyelesaikan masalah penyakit-penyakit kronik.

Resveratrol berfungsi untuk melawan serangan radikal bebas yang menyebabkan kerosakan sel secara kekal dan penyakit kronik seperti kanser, serangan jantung, kolesterol jahat tinggi, dan juga penyakit yang berhubungan dengan pernafasan.

Selain itu, salah satu bahan utama vivix adalah purple carrot dimana ia kaya dengan anthocyanins yang sangat membantu mengurangkan keradangan yang disebabkan oleh paru-paru berair kerana ianya bersifat anti radang.

Bukan itu sahaja, vivix juga mengandungi kandungan asid ellagik dalam kepekatan yang tinggi. Asid ini adalah sejenis phyto-nutrient yang dijumpai didalam anggur muscadine, iaitu bahan utama dalam vivix ini. Asid ellagik ini telah menunjukkan bahawa ia mempunyai ciri-ciri menghentikan proses kimia penyebab kanser, anti virus dan anti-bakteria.

 

Cara untuk dapatkan Vivix

Sekiranya anda atau orang yang anda sayang mempunyai masalah paru-paru berair, dan berminat untuk berikhtiar dengan vivix, anda boleh membuat pembelian terus secara online. Boleh tekan icon bergambar dibawah untuk membuat pesanan.

Harga sebotol Vivix adalah RM 475 sahaja. Pembayaran boleh dibuat dengan menggunakan Kad Debit atau Kad Kredit. Vivix akan dihantar terus kepada anda oleh pihak Shaklee.

Tetapi, Mia sangat galakkan anda yang mempunyai masalah paru-paru berair ini mengambil sekurang-kurangnya 2 botol sebagai permulaan untuk tempoh sebulan. Ini bagi mempercepatkan proses perencatan sel-sel yang tidak normal serta untuk memastikan badan kita cukup nutrisi supaya masalah paru-paru berair ini boleh pulih dengan cepat dan tidak berulang lagi.

Bukan itu sahaja, dengan pembelian 2 botol vivix terus, ada boleh mendapat penjimatan sehingga 20% lebih.

Jadi, untuk mendapatkan penjimatan untuk 2 botol vivix, boleh whatsapp Mia. Mia akan uruskan cara pembelian. Sekiranya anda mempunyai pertanyaan mengenai Vivix atau ingin berkongsi cerita tentang kisah paru-paru berair anda, boleh juga whatsapp Mia di 012-928 3726. Atau terus klik icon bergambar dibawah untuk whatsapp Mia.

Terdapat banyak cara untuk menyelesaikan masalah paru-paru berair ini, akan tetapi, berikhtiar dengan vivix adalah jalan yang terbaik kerana ianya adalah suplemen semulajadi yang dijamin selamat dan berkesan. Cepat dapatkan vivix anda sebelum masalah paru-paru berair ini menjadi semakin teruk.

——————————————————————————-
Saya MiaZain
(ID Shaklee : 1081104)
adalah pengedar sah Shaklee anda

Jika anda berminat atau ingin mengajukan soalan,
sila hubungi :

✆ SMS | WhatsApp : 012 928 3726 [Mia]

Setiap pembelian di laman web ini, anda layak menerima :
☑️ Jadual pengambilan vitamin
☑️ Tips ekslusif
☑️ Konsultasi percuma berterusan
☑️ Layak dijemput ke group eksklusif di Whatsapp

FB : Salmiah Md Zain
COD | USM Pulau Pinang dan kawasan berdekatan
Penghantaran dibuat ke seluruh Malaysia

PENAFIAN | Kenyataan dihalaman ini tidak dinilai oleh badan FDA (Food And Drug Adminstration)
Ia tidak bertujuan untuk mendiagnos, menyembuh, merawat atau mencegah sebarang jenis penyakit

———————————————————————————

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *

CommentLuv badge