Vitamin Kanak-Kanak

Keperluan Vitamin Untuk Anak: Perlu atau Tidak Anak Diberi Vitamin?

Masih ramai yang tertanya-tanya tentang keperluan vitamin untuk anak mereka. Adakah anak anda memerlukan vitamin? Ini yang Mia akan kupaskan dalam entry ini tentang keperluan vitamin untuk anak kita.

Vitamin dan mineral adalah perkara penting untuk badan yang sihat. Terdapat vitamin dan mineral yang boleh dihasilkan oleh badan kita sendiri dan ada juga yang tidak boleh dihasilkan oleh badan kita sendiri. Jadi, vitamin dan mineral yang tidak boleh dihasilkan sendiri oleh badan perlu di ambil dari sumber luar.

Keperluan vitamin untuk anak

 

Keperluan Vitamin Untuk Anak : Perlu Atau Tidak Anak Diberikan Vitamin?

Setiap ibu pasti nak kan yang terbaik untuk anak dia kan, termasuklah dari segi makanan. Tapi masalahnya makanan sekarang ni susah nak dapat yang terbaik, maksudnya yang berkhasiat.

Kebanyakkan makanan sekarang  banyak mengandungi racun perosak, kandungan gula yang tinggi, makanan tinggi lemak, banyak bahan perasa, pengawet dan pewarna juga. Kadang-kadang kita sendiri pun tak sempat nak masakkan makanan berkhasiat untuk anak-anak kan.

Bila dah besar, mereka lagi senang terdedah kepada makanan yang tak sihat. Contohnya di sekolah, mereka terpengaruh dengan rakan-rakan mereka untuk mengambil makanan yang tidak sihat.

Cuba imbas semula, apa yang kita bagi makan pada anak-anak kita setiap hari? Sekiranya anak cukup makan, makan makanan yang berkhasiat, tidak mempunyai masalah kesihatan, anda sudah tidak perlu memberikan vitamin kepada mereka.

Akan tetapi sekiranya anak anda mempunyai masalah seperti dibawah ni, anda perlu berikan vitamin untuk anak anda. Antaranya adalah:

  • Anak kurang berat badan, bacaan BMI tidak normal
  • Suka memilih makanan
  • Mudah jatuh sakit, kerap demam, selsema dan sebagainya
  • Mempunyai masalah kesihatan yang lain
  • Kelihatan kurus
  • Mengalami masalah pertuturan lambat
  • Mengalami masalah autism dan masalah kesihatan yang lain

Sekiranya anak-anak anda tidak mempunyai masalah seperti diatas ini juga, anda tetap boleh memberikan vitamin kepada mereka. Ini kerana vitamin bukanlah seperti ubat yang perlu diambil hanya ketika sakit atau ada masalah kesihatan. Akan tetapi vitamin dapat meningkatkan nutrisi dan meningkatkan sistem imun badan kita supaya ia dapat mencegah anak kita daripada sakit.

Jadi, lebih baik kita lengkapkan perisai untuk anak-anak kita supaya mereka tidak mudah sakit.

Tapi, apa yang bagus untuk mereka?

Vitamin Terbaik Untuk Anak-Anak Kekal Sihat Dan Cergas

Untuk kanak-kanak, mereka memerlukan banyak nutrisi supaya mereka dapat membesar dengan sihat dan cergas. Dengan pengambilan vitamin juga terutama vitamin C, dapat meningkatkan sistem pertahanan badan mereka supaya tidak mudah jatuh sakit.

Antara nutrisi yang diperlukan adalah sumber kalsium, vitamin B12, vitamin D, asid lemak omega 3, zat besi dan lain-lain lagi. Mia mencadangkan untuk mengambil vitamin Shaklee yang telah dikhaskan untuk anak-anak.

Vitamin Shaklee tentunya selamat diamalkan kerana ia dihasilkan dari sumber semulajadi dan pihak shaklee telah menjalankan banyak research terhadap vitamin mereka. Selain itu, vitamin shaklee juga terbukti berkesan.

Terdapat 4 vitamin yang sesuai untuk anak-anak. Iaitu Omega Guard, Mealshakes, Vitalea for Children dan Chewable Vitamin C. Setiap satunya mempunyai fungsi yang berbeza.

Omega guard

  • Merupakan minyak ikan terbaik
  • Mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA, DHA, ALA dan lain-lain lagi
  • EPA menyihatkan jantung dan sendi anda manakala DHA pula penting bagi perkembangan dan fungsi otak.

Meal Shakes

  • Minuman berperisa vanila yang lazat dan disukai anak-anak
  • Mengandungi 19 vitamin dan mineral penting
  • Rendak lemak dan rendah glisemik
  • Sumber protein dan kalsium
  • Sesuai untuk hidangan sarapan pagi dan sebelum tidur
  • Setiap bancuhan Shaklee Meal Shake memberikan satu pertiga daripada US RDA dengan 19 vitamin/ galian yang diperlukan bersama dengan protein, galian dan 3gm serat.
  • Ia adalah pemakanan tambahan yang lengkap.

Vitalea For Children

  • Mengandungi 18 jenis vitamin dan mineral perlu, 100% vitamin A, C, D dan E serta kesemua 8 vitamin B, kalsium, magnesium, zinc, copper dan pelbagai mineral lain
  • Menggunakan pemanis semulajadi xylitol yang tidak akan menyebabkan kerosakan gigi
  • Tidak mengandungi perasa, pemanis dan pengawet tiruan.
  • Bebas gluten, datang dalam perisa anggur yang sangat sedap, anak-anak pasti sukakannya!
  • Multivitamin kanak-kanak terbaik dipasaran, jumlah nutrient lengkap dan memenuhi keperluan tumbesaran anak-anak, penyerapan mudah dan pantas.
  • Sangat sesuai diambil kanak-kanak berusia 1 hingga 12 tahun terutama yang tidak suka makan sayur.

 

Chewable Vitamin C Plus

  • Mengandungi serbuk Rosehips, Bioflavonoids citrus dan hesperidin untuk meningkatkan fungsi Vitamin C.
  • Bioflavonoids berfungsi untuk meningkatkan penyerapan optimum Vitamin C.
  • Dos lebih rendah iaitu 100ng menjadikan ianya sesuai untuk pelbagai peringkat usia
  • rasa limau yang menyediakan vitamin C setara 1½ buah oren
  • Meningkatkan daya imunisasi badan, mengurangkan risiko demam dan selsema
  • Menguatkan tulang, gigi serta gusi
  • Melindungi kolagen badan kita dari musnah & rosak
  • Bagus untuk kesihatan kerana sifat antioksidanya
  • Meningkatkan penyerapan Iron untuk mereka yang paras hemoglobin (Hb) rendah
  • Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan
Dengan adanya makanan tambahan ini, kita tak perlu risau lagi dengan kesihatan anak-anak. Mereka juga berhak untuk sihat. Mereka juga boleh kekal fokus dan bertenaga sewaktu proses pembelajaran.
Kalau bab anak-anak ni memang ibu-ibu takkan berkira untuk buat pelaburan demi kesihatan anak kan. Betul la orang cakap kesihatan tu lebih penting dari segala-galanya. Bila anak jatuh sakit, ibu-ibu lah orang pertama yang risau kan.

Bagaimana nak dapatkan Vitamin untuk anak-anak ni?

Untuk dapatkan set vitamin anak-anak ini, anda boleh membelinya secara online dengan menekan icon dibawah.

Pembayaran boleh dibuat menggunakan kad debit atau kredit. Produk akan dihantar terus ke rumah anda. Harga untuk keempat-empat produk ini adalah cuma RM418.75 sahaja. Akan tetapi anda juga boleh memilih vitamin yang sesuai dengan bajet anda juga.

Tetapi sekiranya anda ingin mengetahui maklumat lanjut mengenai vitamin ini atau ingin mendapatkan set vitamin ini dengan harga yang lebih murah, boleh terus whatsapp Mia dengan hanya menekan ikon dibawah.

Sekarang ni anak-anak kita mudah sangat jatuh sakit. Ini mungkin kerana sistem imun badan mereka lemah. Jadi, salah satu cara untuk tingkatkan sistem imun meraka adalah dengan mengambil vitamin. Jangan abaikan kesihatan mereka.

Mia tegaskan disini bahawa pengambilan vitamin bukanlah penyebab kita tidak memberi makanan seimbang kepada anak kita. Akan tetapi vitamin adalah pelengkap nutrisi untuk anak-anak kita supaya mereka dapat membesar pada tahap yang betul.

——————————————————————————-
Saya MiaZain
(ID Shaklee : 1081104)
adalah pengedar sah Shaklee anda

Jika anda berminat atau ingin mengajukan soalan,
sila hubungi :

✆ SMS | WhatsApp : 012 928 3726 [Mia]

Setiap pembelian di laman web ini, anda layak menerima :
☑️ Jadual pengambilan vitamin
☑️ Tips ekslusif
☑️ Konsultasi percuma berterusan
☑️ Layak dijemput ke group eksklusif di Whatsapp

FB : Salmiah Md Zain
COD | USM Pulau Pinang dan kawasan berdekatan
Penghantaran dibuat ke seluruh Malaysia

PENAFIAN | Kenyataan dihalaman ini tidak dinilai oleh badan FDA (Food And Drug Adminstration)
Ia tidak bertujuan untuk mendiagnos, menyembuh, merawat atau mencegah sebarang jenis penyakit

———————————————————————————

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *

CommentLuv badge