Info Kesihatan · Kolesterol · Serangan Jantung

Cara Turunkan Kolesterol dengan Mudah Supaya Tidak Mengalami Komplikasi yang Kronik

Kalau cerita tentang kolesterol ni, pasti semua orang takut kan? Mana tak takut nya, selalunya kalau sebut tentang kolesterol ni, pasti kita akan kaitkan dengan masalah jantung (kardiovaskular), strok dan sebagainya. Jadi kita harus tahu bagaimana cara untuk turunkan kolesterol dengan mudah supaya tidak mengalami komplikasi tersebut. Sebenarnya untuk sihat, kita juga memerlukan kolesterol dalam… Continue reading Cara Turunkan Kolesterol dengan Mudah Supaya Tidak Mengalami Komplikasi yang Kronik

Info Kesihatan · Merawat Kanser · Serangan Jantung · Vivix

Bahaya Radikal Bebas: penyebab utama kita cepat tua dan cara mengatasinya

Assalamualaikum... Perasan tak dulu orang yang dah berusia je ada penyakit kronik contohnya macam penyakit jantung, darah tinggi, kencing manis. Tapi sekarang orang muda pun dah ramai yang ada penyakit-penyakit ni. Pernah tak korang terfikir sebab apa? Sebenarnya ia dikaitkan dengan TEORI PENUAAN. Proses penuaan ini bukan fokus pada umur kita sahaja. Tetapi proses penuaan… Continue reading Bahaya Radikal Bebas: penyebab utama kita cepat tua dan cara mengatasinya