Diabetes · Merawat Kencing Manis · Vivix

Bagaimana Vivix Shaklee Bantu Turunkan Paras Gula Dalam Darah

Sekarang ni dah menjadi kebiasaan apabila muda-muda lagi dah ada masalah kencing manis. Kalau dulu selalunya kita tengok orang tua-tua je yang ada masalah kencing manis ni kan. Tapi sekarang ni pon dah ramai yang muda-muda dah ada masalah kencing manis. Dan yang lebih mengejutkan, kanak-kanak sekarang pon dah ada yang mempunyai masalah kencing manis… Continue reading Bagaimana Vivix Shaklee Bantu Turunkan Paras Gula Dalam Darah

Diabetes

4 Cara Kawal Bacaan Gula Pesakit Kencing Manis Supaya Tak Merosakkan Mata

Penyakit kencing manis ni sangat biasa kita dengar kan. Sekarang ni makin ramai orang disekeliling kita mengalami masalah kencing manis ini. Boleh dikatakan bahawa setiap 1 daripada 5 rakyat Malaysia ini mempunyai masalah kencing manis. Dan saban hari, pengidap kencing manis ini semakin bertambah bilangannya.Komplikasi Pesakit Kencing ManisSekiranya dibiarkan berlarutan masalah kencing manis ni, boleh… Continue reading 4 Cara Kawal Bacaan Gula Pesakit Kencing Manis Supaya Tak Merosakkan Mata

Diabetes · Vivix

Cara Mudah Turunkan Gula Dalam Darah Tanpa Ubat

Semakin hari semakin ramai diantara rakyat Malaysia mempunyai masalah kencing manis. Masalah ini berlaku apabila kadar kandungan gula di dalam darah terlalu tinggi sehinggakan boleh mengganggu fungsi organ yang lain. Perkara yang paling ditakutkan oleh pesakit kencing manis ini adalah apabila anggota badan mereka tercedera atau luka.Ini kerana luka tersebut sukar untuk sembuh dan jika… Continue reading Cara Mudah Turunkan Gula Dalam Darah Tanpa Ubat

Diabetes · Vivix

Kenali peringkat awal kencing manis supaya tak kena potong kaki dan penyakit lain

Assalamualaikum semua... Hari ni Mia nak kongsikan macam mana kencing manis ni boleh mengakibatkan kaki dipotong dan membawa kepada penyakit lain yang lagi kronik. Masalah Kencing manis atau nama lainnya diabetes ni dah menjadi perkara biasa dah bagi orang Malaysia ni. Dah macam tak kisah pun kalau ada kencing manis ni sebab ramai yang mengidapnya. Sehinggakan… Continue reading Kenali peringkat awal kencing manis supaya tak kena potong kaki dan penyakit lain