Berhenti Merokok · Vivix

Ada Ke Cara Berhenti Merokok Yang Mudah?

Ada tak kat sini yang dari awal tahun lagi berazam nak berhenti merokok. Tapi dah nak hujung tahun ni pon masih sama je, tak de perubahan langsung gaya nak berhenti merokok. Sepatutnya dah nak hujung tahun ni, dah makin berkurang rokok yang diambil. Tak berkesan ke cara berhenti merokok yang anda guna tu? Ada ke cara berhenti merokok yang mudah?

Memang terdapat banyak cara berhenti merokok yang boleh kita guna pakai. Ada yang ambil masa sekejap, dan ada yang ambil masa yang panjang untuk berhenti merokok.

Cara berhenti merokok

 

Nak tak kalau Mia cadangkan cara berhenti merokok yang mudah. Sampaikan ada yang cakap tak sampai sebulan dah boleh berhenti merokok. Nak tahu macam mana cara berhenti merokok yang mudah? Sebelum tu kita tengok dulu kenapa Mia nak sangat korang semua berhenti merokok.

Rasanya semua dah tahu keburukan merokok tu kan. Tak de satu pon kebaikan merokok tu kecuali untuk kurangkan penat dan stress. Tapi ada banyak cara lain lagi yang boleh kurangkan penat dan stress tu, tak semestinya dengan merokok je. Kalau nak dibandingkan kebaikan dan keburukan rokok ni, lebih banyak keburukan dari kebaikan. betul kan?

Cara Berhenti Merokok

Kaitan antara MEROKOK, JANTUNG & STROK

  • Merokok menjadi penyebab kepada 40% penyakit jantung dan strok di kalangan mereka yang berumur di bawah 65 thn.
  • Perokok 4x ganda lagi berisiko mati akibat serangan jantung berbanding bukan perokok
  • Mereka yg terdedah kepada asap rokok pasif (asap rokok persekitaran) juga mempunyai risiko yg lebih tinggi terhadap serangan jantung

 

Bagaimana merokok boleh menyebabkan masalah jantung dan strok

Tabiat merokok mengakibatkan anda membawa masuk berbagai jenis bahan beracun ke dlm tubuh badan anda melalui paru-paru dan seterusnya diserap ke dalam sistem peredaran darah anda

Bahan-bahan ini akan mengecilkan saluran darah anda, menyebabkan alirannya tidak lancar dan meningkatkan pemendapan bahan-bahan berlemak dan boleh menyebabkan saluran darah menjadi lebih sempit dan boleh tersumbat

Tekanan darah anda juga meningkat, dan jantung anda terpaksa bekerja lebih kuat untuk mengatasi tekanan ini supaya darah dapat dihantar ke seluruh tubuh anda

Karbon monoksida yg diserap masuk dari asap rokok yg anda sedut, akan merosakkan Haemoglobin dlm sel darah merah anda dan menyebabkannya kurang berupaya mengangkut oksigen. Oleh itu, kandungan oksigen dalam badan anda berkurangan

Kesemua ini menyebabkan jantung anda bekerja lebih kuat, menghasilkan denyutan yg tidak normal dan memungkinkan serangan jantung

Gangguan aliran darah ke otak pula menyebabkan serangan strok. Strok menyebabkan sebahagian badan anda lumpuh. Serangan jantung dan strok boleh menyebabkan kematian. Semua dah tahu yang merokok tu membahayakan kesihatan, tapi susah sangat nak berhenti. Bila dah berlaku ketagihan untuk merokok, lagi susah nak berhenti.

Macam lelaki dalam video ni. Dia dah menjadi perokok tegar sejak 20 tahun yang lalu. Tapi apa yang dia lakukan sehingga dia berjaya berhenti merokok. Sangat kagum dengan cara lelaki ini.

 

Berhenti Merokok Dengan Cepat untuk Selama-Lamanya from iReach HD on Vimeo.

 

Haa, dah tengok video ni. Dah tahu bagaimana cara berhenti merokok yang mudah? Tak perlu nak lalui kesan berhenti merokok yang teruk, dalam jangka masa yang singkat sahaja dapat berhenti merokok. Apa yang dia ambil adalah produk suplemen yang bantu dia tambah nutrisi dalam badan. 

Bagaimana Vivix membantu anda untuk berhenti merokok?

cara berhenti merokok yang mudah

Apabila seseorang itu merokok, bahan kimia yang terkandung dalam asap rokok akan menghasilkan radikal bebas dalam tubuh perokok tersebut. Semakin banyak asap rokok yang dihisap, semakin bertoksik lah badan dan semakin banyak radikal bebas dihasilkan.

Radikal bebas adalah mokelul-molekul yang tidak stabil dalam badan kita dan molekul tersebut akan membentuk ‘chain reaction’ untuk menjadi stabil. Chain reaction inilah yang memusnahkan komponen dalam sel seperti DNA dan membran sel. Apabila sel kita dah musnah, inilah yang membawa kepada kerosakan organ dan badan kita akan lebih mudah mendapat penyakit-penyakit kronik.

Jadi, perkara utama yang kita perlu halang adalah pembentukan radikal bebas tadi.

BAGAIMANA?

Untuk hapuskan radikal bebas, kita perlu mengambil ANTIOKSIDAN yang mencukupi.

Antioksidan ialah molekul yang berinteraksi dengan radikal bebas dan memusnahkan ‘chain reaction’ tadi tanpa merosakkan sel.

VIVIX mengandungi kandungan resveratrol yang tinggi dan bertindak sebagai antioksidan yang sangat berkuasa. Antioksidan ini seolah-olah ‘pengutip sampah’ dalam tubuh manusia. Bila kita merokok, banyak toksin yang terkumpul dalam badan kita. Jadi antioksidan ini lah yang membersihkan tubuh kita dari toksin tersebut sehingga satu tahap, apabila toksin-toksin tersebut sudah hilang atau berada pada tahap minima, antioksidan tersebut akan terus ‘mengutip’ toksik2 baru daripada memasuki tubuh.

Jadi, jika anda mengamalkan pemakanan dengan antioksidan yang tinggi dan pada masa yang sama anda merokok, rokok tersebut tidak akan rasa sama lagi. Anda tidak lagi merasa nikmat merokok atau ketagih untuk terus merokok. Lama kelamaan anda akan berhenti. VIVIX juga membantu memulihkan sel-sel anda yang rosak akibat radikal bebas tadi dan menjadikan anda lebih sihat dan berseri.

Antioksidan juga membantu mengurangkan stress. Biasanya minggu-minggu awal anda akan merasa stress dalam proses nak berhenti merokok. Jadi ini sangat-sangat membantu.

Dengan vivix, setakat ini, inilah produk yang mengandungi antioksidan yang tinggi dan selamat pada tubuh. Jadi, jika anda ingin berhenti merokok, VIVIX adalah produk yang paling sesuai.

cara berhenti merokok yang mudah

Ingat ya, Vivix bukan ubat. Tapi Vivix membantu memulihkan & meningkatkan keupayaan sistem badan kita. Dah ramai yang mencuba Vivix untuk berhenti merokok, dan Alhamdulillah mereka berjaya. Bukan je dapat berhenti merokok, malah kesihatan mereka turut meningkat.

Jangan pertaruhkan nyawa orang tersayang, bertindak sekarang!!!

Sampai bila lagi kita nak bakar duit kita dengan membeli rokok, bukan je duit yang hangus, tapi kesihatan jugak terancam, termasuklah orang yang kita sayang yang berada disekeliling kita. Berubahlah sekarang untuk menjamin masa depan yang cerah.

Untuk maklumat lanjut mengenai masalah ini dan produk yang dicadangkan ini, boleh hubungi Mia seperti maklumat dibawah.

——————————————————————————-
Saya MiaZain
(ID Shaklee : 1081104)
adalah pengedar sah Shaklee anda

Jika anda berminat atau ingin mengajukan soalan,
sila hubungi :

✆ SMS | WhatsApp : 012 928 3726 [Mia]

Setiap pembelian di laman web ini, anda layak menerima :
☑️ Jadual pengambilan vitamin
☑️ Tips ekslusif
☑️ Konsultasi percuma berterusan
☑️ Layak dijemput ke group eksklusif di Whatsapp

FB : Salmiah Md Zain
COD | USM Pulau Pinang dan kawasan berdekatan
Penghantaran dibuat ke seluruh Malaysia
———————————————————————————

One thought on “Ada Ke Cara Berhenti Merokok Yang Mudah?

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *

CommentLuv badge