Sunday, May 21, 2017
2
Sekarang ni dah menjadi kebiasaan apabila muda-muda lagi dah ada masalah kencing manis. Kalau dulu selalunya kita tengok orang tua-tua je yang ada masalah kencing manis ni kan. Tapi sekarang ni pon dah ramai yang muda-muda dah ada masalah kencing manis. Dan yang lebih mengejutkan, kanak-kanak sekarang pon dah ada yang mempunyai masalah kencing manis ni.

Boleh dikatakan 1 daripada 5 orang dewasa di Malaysia ni adalah pesakit kencing manis. Contohnya kita ada 5 orang adik-beradik, dan salah sorang daripada kita berpotensi untuk ada masalah kencing manis ni. Mungkin kita, mungkin abang, adik atau kakak kita. Haa, menakutkan je kan.


Turunkan Paras Gula Dalam Darah

Makin ramai yang mempunyai masalah kencing manis ini terpaksa mengambil suntikan insulin setiap hari. Bagaikan dan menjadi satu rutin mereka setiap hari. Ada juga mereka yang terpaksa memotong sebahagian anggota badan kerana badan dah tak upaya untuk sembuh dari luka sehingga menyebabkan gangren. Sampai ke tahap akhir, buah pinggang boleh rosak dan terpaksa buat dialisis. 

Kalau tak dikawal masalah ini, memang boleh membawa maut kerana ia boleh menyebabkan berlakunya komplikasi pada jantung dan sebagainya. 


Kencing Manis bukan berpunca dari faktor keturunan sahaja

Ada yang mengatakan bahawa penyakit kencing manis ini berpunca daripada faktor keturunan, tetapi sekarang ni majoriti masalah kencing manis ini kemungkinannya berpunca daripada gaya pemakanan kita. Tengok je la cara makan kita setiap hari. Tambah pula makanan kita banyak yang manis-manis kan.

Masalah kencing manis ni bukan sahaja berpunca daripada pengambilan makanan yang manis-manis sahaja, tetapi pengambilan karbohidrat, lemak yang berlebihan juga boleh menjadi penyebab kepada masalah kencing manis ini. Makanan berkarbohidrat akan diproses dalam badan dan akan menghasilkan glukosa dan akan meningkatkan bacaan gula dalam darah. 


90% orang yang mempunyai masalah kencing manis ini kebiasaannya dari jenis type II. Pada asalahnya ia dalam keadaan normal, akan tetapi disebabkan pengambilan diet makanan yang tidak seimbang, gaya hidup yang tidak sihat, ia akan menyebabkan hormon insulin tidak dapat berfungsi dengan baik.

Lambakan radikal bebas yang terdapat didalam badan kita juga boleh menjadi penyebab kepada masalah kencing manis ini. Radikal bebas ini adalah molekul yang tidak stabil yang masuk ke dalam badan kita. Pembentukan radikal bebas ini berpunca daripada pencemaran udara, asap rokok, radiasi, bahan kimia dan lain-lain lagi. 

Dalam keadaanya yang tidak stabil, ia menjadi sangat reaktif. Untuk kembali stabil, radikal bebas ini perlu segera merampas elektron dari sebatian yang stabil tetapi lemah pertahanannya. Sebatian tersebut adalah sel badan kita. Perampasan elektron dari sel badan kita akan menyebabkan sel badan kita menjadi rosak, fungsi dan DNAnya turut akan berubah. 

Kerosakan ini akan menjejaskan semua sel baru yang mewarisi DNA yang rosak tersebut. Jadi, semakin hari, semakin banyak sel badan yang rosak, makin banyak fungsi semulajadi badan tergendala dan keadaan inilah yang akan mengundang masalah kesihatan termasuklah masalah kencing manis ini.

Bagaimana Vivix Shaklee Bantu Turunkan Paras Gula Dalam Darah.

Sekarang ni pesakit kencing manis dah boleh tersenyum kerana adanya vivix yang boleh membantu untuk menurunkan kadar gula dalam darah mereka. Makin ramai yang telah menyedari kewujudan vivix ni dan vivix telah membantu ramai orang diluar sana dalam meningkatkan kesihatan mereka. 

Apa yang hebatnya vivix ini adalah terletak pada ramuannya. Vivix mengandungi antioksidan yang tinggi yang dikenali sebagai resveratrol. Resveratrol ini mengandungi lebih tinggi antioksidan berbanding vitamin A,C dan E. 

Turunkan Paras Gula Dalam Darah

Mengikut kajian, ada 5 mekanisme bagaimana resveratrol dapat membantu mengurangkan metabolik sindrom akibat kencing manis dalam badan.

1. Resveratrol bantu memperbaiki keseimbangan gula dalam darah
>> kadar gula dalam darah akan kembali pada keadaan asal bersesuaian dengan badan kita

2. Resveratrol bantu kurangkan rintangan insulin
>> Kandungan resveratrol dalam vivix menolong memperbetulkan fungsi hormon insulin dan sel badan yang telah rosak supaya gula boleh masuk dalam sel dan tak terkumpul di salur darah sahaja

3. Resveratrol bantu melindungi pankreas
>> Sampai satu tahap, buah pinggang kita akan menjadi rosak akibat terlalu banyak mengeluarkan hormon insulin. Jadi, untuk memperbetulkan semula fungsi buah pinggang tersebut, antioksidan sangat diperlukan supaya kita tidak lagi bergantung pada insulin yang dicucuk dari luar, tetapi kita nak hasilkan sendiri insulin oleh pankreas kita. 

4. Vivix akan mengurangkan keradangan di pankreas
>> Keradangan yang berlaku di pankreas akan diatasi dengan adanya antioksidan supaya sel-sel di pankreas dapat berfungsi seperti sediakala dalam menghasilkan hormon insulin

5. Resveratrol bantu meningkatkan keseimbangan metabolisme badan
>> Apabila metabolisme badan meningkat, lebih banyak gula dalam badan digunakan dan ditukarkan kepada tenaga. 


InsyaAllah dengan pengambilan vivix secara konsisten, pesakit kencing manis mampu untuk senyum kembali. Dah tak perlu nak bergantung pada insulin yang diambil setiap hari.

Apa kata mereka?

Berikut adalah bebapa testimoni pesakit kencing manis yang telah berjaya mengawal gula dalam darah mereka selepas mengambil vivix. Hasil keberkesanan bagi setiap individu adalah berbeza, bergantung kepada tahap masalah kesihatan badan dan usia mereka. Semakin banyak sel yang rosak, makin lama la masa yang diambil untuk membaikpulih masalh tersebut. 

Testimoni #1: BACAAN GULA MAKIN STABIL, LUKA MAKIN PULIH
"Alhamdulillah, makin sembuh. Luka tu nak tutup sikit demi sikit. Doktor kata kena stabilkan kencing manis dulu. Kencing manis mak pon dah terkawal. Takde macam roller coaster dah bacaan gula tu"
 
Turunkan Paras Gula Dalam Darah

Testimoni #2: SEKARANG DAH TAK AMBIL UBAT DAH
"Sekarang Pakcik takde ambil ubat hospital, hanya supplemen je. Tapi selalu Acik akan cek bacaan gula dan tekanan darah Pakcik.

Alhamdulillah Allah permudahkan untuk kami. 

Tiga empat jenis juga vitamin kami ambil. Kami amalkan minum oats setiap pagi. Selepas jam 10 pagi baru ambil makanan lain dalam kuantiti sedikit atau kekadang terus makan tengahari. Doktor kata kalau boleh kekal bacaan tak perlu ubat. Sebab tu kena kawal selalu. 

Sebelum ni Pakcik beritahu Acik dia rasa pening-pening tapi lepas Acik beri vivix, alhamdulillah tak pening, inShaaAllah" 


~Acik Siti, Port Dickson~
Turunkan Paras Gula Dalam Darah

Testimoni #3: MAKAN MAKANAN MANIS, TAPI GULA TAK NAIK DAH
" Salam, saya nak share pengalaman ibu mertua saya. minggu lepas suami saya ada hadiahkan vivix untuk ibu mertua saya. Ibu mertua saya ni ada kencing manis, darah tinggi, sakit lutut dan asma. Jadi, ibu mertua saya mula makan vivix pada hari ahad. 

Malam khamis berikutnya dia ada pergi ke kenduri dan makan segala makanan yang manis-manis di situ. Esok pagi dia test gula dan dia TERKEJUT!!!, kerana gula dia tak naik, cuma 6.2. 

Sebelum ni dia tak boleh langsung makan makanan yang manis, esoknya pasti gula akan tinggi. Pagi sabtu terus call kami cerita tentang kesihatan dia. Saya dan suami gembira dan syukur sangat bila dengar berita atas perubahan yang mendadak tu. Alhamdulillah, thanks shaklee"
~Nurul Azliza~

Turunkan Paras Gula Dalam Darah

Cara untuk dapatkan Vivix

Sekiranya anda atau orang yang anda sayang mempunyai masalah kencing manis ini, dan berminat untuk berikhtiar dengan vivix, anda boleh dapatkan vivix dengan membuat pembelian terus secara online untuk membeli sebotol vivix (Klik Sini). Harga sebotol Vivix adalah RM 503.50 sahaja. Pembayaran boleh dibuat dengan menggunakan Kad Debit atau Kad Kredit. Vivix akan dihantar terus kepada anda oleh pihak Shaklee.

Tetapi, Mia sangat galakkan anda yang mempunyai masalah kencing manis ini mengambil sekurang-kurangnya 2 botol sebagai permulaan untuk tempoh sebulan. Ini bagi mempercepatkan proses perencatan sel-sel yang tidak normal serta memastikan sel-sel dalam badan kita dapat menjalankan fungsi mereka seperti sediakala supaya masalah kencing manis ini boleh pulih dengan cepat dan tidak berulang lagi. 

Bukan itu sahaja, dengan pembelian 2 botol vivix terus, lebih banyak penjimatan yang anda akan dapat.

Kerana dengan membuat pembelian 2 botol Vivix, anda akan dapat:
1) FREE MEMBERSHIP SHAKLEE (BERNILAI RM68.90)
2) PEMBELIAN DENGAN HARGA AHLI (JIMAT 10-15% DARI HARGA ASAL)
3) FREE KOS POSTAGE (BERNILAI RM10.60)
4) CASH BACK BONUS (BERNILAI RM38)

Anda bakal jimat hampir RM200 ...



Turunkan Paras Gula Dalam Darah

Untuk mendapatkan penjimatan dengan pembelian 2 botol vivix ini, boleh whatsapp Mia di 012-928 3726. Atau terus klik link ini www.wasap.my/60129283726. Mia akan uruskan cara pembelian.


Sekiranya anda mempunyai sebarang pertanyaan mengenai Vivix atau ingin berkongsi cerita tentang kisah kencing manis anda, boleh juga whatsapp Mia di 012-928 3726. Mia akan berikan konsultansi secara percuma dan akan guide cara pengambilan vivix yang betul. Konsultansi berterusan akan diberikan secara eksklusif kepada pelanggan yang membuat pembelian daripada Mia sahaja!!!

Kalau nak dibandingkan, berapa sangat lah harga vivix tu kalau dibandingkan dengan harga bayaran yang perlu dibuat untuk menjalani kos rawatan kencing manis ini. Kos ubat-ubatan dan suntikan hormon insulin untuk sebulan itu tentunya lebih mahal dari harga vivix ni kan. 


Dah tak perlu tangguh-tangguh lagi untuk dapatkan vivix ini, kerana banyak komplikasi negatif bila ada masalah kencing manis ini. Apabila pankreas dan rosak, kaki terpaksa dipotong, luka dah makin merebak, jangkitan kuman berlaku pada anggota lain, buah pinggang rosak, cepat-cepat lah bertindak sebelum masalah kencing manis ini tidak dapat dikawal dengan mengamalkan vivix ini. 

Boleh juga hadiahkan pada mak ayah tercinta yang mempunyai masalah kencing manis ini. Kalau kita bahagiakan orang lain, kita sendiri akan turut bahagia. Tiada apa yang lebih bernilai melainkan kesihatan diri kita dan orang yang kita sayang. 

Jom berubah kepada kesihatan yang lebih baik. 
-------------------------------------------------------------------------------
Saya MiaZain
(ID Shaklee : 1081104)
adalah pengedar sah Shaklee anda

Jika anda berminat atau ingin mengajukan soalan, 
sila hubungi :

✆ SMS | WhatsApp : 012 928 3726 [Mia]

Setiap pembelian di laman web ini, anda layak menerima :
☑️ Jadual pengambilan vitamin
☑️ Tips ekslusif 
☑️ Konsultasi percuma berterusan 
☑️ Layak dijemput ke group eksklusif di Whatsapp

COD | USM Pulau Pinang dan kawasan berdekatan
Penghantaran ke seluruh Malaysia
---------------------------------------------------------------------------------

2 comments:

  1. herm memang ramai orang cerita kebaikan Vivix ni yer..harga pon boleh tahan he he he

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaAllah barang berkualiti memang harganya mahal sikit. hihi.
      Jom la cuba, InsyaAllah setakat ni memang ini yang terbaik...

      Delete

Tinggalkan jejak anda di ruangan komen...