Thursday, April 27, 2017
1
Tak lama lagi dah nak bermula bulan Ramadhan. Bulan yang paling ditunggu-tunggu oleh semua umat Islam untuk menunaikan ibadah berpuasa. Bulan yang penuh dengan keberkatan, keampunan dan ganjaran. Sangat rugi kalau kita tak dapat nak buat ibadah puasa ni dengan betul kan. 
bertenaga ketika bertarawih

Dalam bulan ini juga, dianjurkan kita untuk sama-sama solat tarawih selepas solat isyak. Banyak fadilat mengerjakan solat tarawih ni. Tapi, bila dah seharian berpuasa tu, lepas berbuka mesti kita dah terasa sangat penat kan. Terutamanya bagi golongan mak-mak macam kita ni.

Lepas dah berbuka, nak solat tarawih, mula la kuyu je mata sebab mengantuk. Sebab waktu ni perut kita penat nak hadam makanan yang kita makan tadi, jadi perlukan tenaga yang banyak. Sebab tu kita mudah penat dan rasa cepat mengantuk. Tambah-tambah pula kalau waktu berbuka tadi makan berpinggan-pinggan kan. Maklumlah dah seharian tak menjamah makanan. hihi.

Jadi, macam mana nak buat supaya kita sentiasa bertenaga dan segar mata untuk melakukan ibadah tarawih ni? Sampai boleh buat 20 rakaat lagi tau. 


Tips supaya badan bertenaga untuk mengerjakan solat tarawih

Antara tips yang boleh dibuat adalah dengan mengambil makanan mengikut keperluan sahaja bukan mengikut nafsu. Kalau boleh bersederhanalah ketika berbuka. Kerana pengambilan makanan yang banyak akan menyebabkan kita memerlukan tenaga yang lebih untuk perut mencernakan makanan tersebut. 

Selain itu, kurangkan pengambilan makanan dan minuman yang manis. Ini kerana kadar gula yang tinggi dalam badan kita akan menyebabkan kita cepat dehidrasi, penat dan cepat haus kerana air diperlukan untuk menyeimbangkan kadar gula tersebut. Dan pastikan air tidak disulam dengan makanan. 

Dan lagi satu, tentunya kita perlu mengambil Minuman Tenaga Tarawih ni supaya bukan takat cerah biji mata ja, tapi insyaAllah boleh buat Qiyamullail sekali malam tu. 


bertenaga ketika bertarawih



Apa Minuman Tenaga Tarawih ni?


Minuman Tenaga Tarawih ini terdiri daripada:


bertenaga ketika bertarawih

1. Vivix - Untuk menyegarkan badan keran ia akan memberi tenaga kepada sel-sel didalam badan kita. 
2. Perfomance Drink - Bantu badan daripada dehidrasi kerana apabila dehidrasi badan akan lebih cepat penat dan haus
3. Cinch Tea - Mengelakkan dari kita mengantuk dan memberikan tenaga kepada badan kita.


Cara untuk dapatkan Minuman Tenaga Tarawih


Boleh hubungi Mia atau terus whatsapp di 012-928 3726. Atau terus je klik icon dibawah.



Boleh order sekarang sebelum start bulan Ramadhan. Semoga kita diberikan kesempatan untuk berada di bulan Ramadhan dan mengerjakan amalan-amalan yang boleh meningkatkan saham kita untuk bekalan diakhirat sana. 


-------------------------------------------------------------------------------

Saya MiaZain
(ID Shaklee : 1081104)
adalah pengedar sah Shaklee anda

Jika anda berminat atau ingin mengajukan soalan, 
sila hubungi :

✆ SMS | WhatsApp : 012 928 3726 [Mia]

Setiap pembelian di laman web ini, anda layak menerima :
☑️ Jadual pengambilan vitamin
☑️ Tips ekslusif 
☑️ Konsultasi percuma berterusan 
☑️ Layak dijemput ke group eksklusif di Whatsapp

COD | USM Pulau Pinang dan kawasan berdekatan
Penghantaran ke seluruh Malaysia

---------------------------------------------------------------------------------

1 comments:

Tinggalkan jejak anda di ruangan komen...