Friday, April 28, 2017
Bagi orang biasa-biasa tentunya baru pertama kali mendengar perkataan kreatinin ni kan. Tapi bagi pesakit buah pinggang yang dah selalu kena dialisis, perkataan kreatinin ni dah jadi kebiasaan pada mereka. 

cara turunkan kreatinin

Kerana salah satu petanda nak tahu kita mempunyai masalah buah pinggang adalah dengan memeriksa kandungan kreatinin yang terdapat dalam darah dan air kencing kita. Pemeriksaan bacaan kreatinin ini juga menjadi penentu bahawa seseorang itu mempunyai masalah buah pinggang atau tidak. 

Apa itu Kreatinin

Kreatinin adalah salah satu bahan buangan yang terdapat didalah darah yang dihasilkan melalui proses metabolisme dalam otot kita. Bagi orang yang normal, bahan buangan ini kemudiannya  akan disaring atau ditapis di buah pinggang dan akan dikeluarkan melalui urin. Dianggarkan lebih kurang 2% daripada keratin badan akan ditukarkan kepada kreatinin setiap hari.

Paras Kreatinin Normal

Paras kreatinin yang normal dalam darah adalah antara 0.6 hingga 1.2 miligram (mg) per deciliter (dL) untuk lelaki dewasa dan 0.5 hingga 1.1 mg/dL untuk wanita. Lelaki yang mempunyai otot yang banyak atau lelaki pertengahan umur mungkin mempunyai paras kreatinin yang lebih tinggi daripada yang dinyatakan.

Manakala orang-orang tua pula mungkin mempunyai paras kreatinin yang lebih rendah. Begitu juga bagi mereka yang kurang mendapat nutrisi atau zat makanan, atau mereka yang mengalami penurunan berat badan yang mendadak, atau yang menghidapi penyakit yang agak lama, akan terjadi penurunan paras kreatinin daripada paras normal tadi.


Bahaya Ke Kalau Bacaan Creatinine Tinggi?

Buah pinggang yang sihat akan mengekalkan jumlah kreatinin dalam darah pada paras yang normal. Oleh sebab itu, kreatinin merupakan petunjuk yang boleh dipercayai untuk fungsi buah pinggang. Ini bermakna, kenaikan paras kreatinin dalam darah menunjukkan buah pinggang sudah tidak lagi berfungsi dengan sempurna atau wujudnya penyakit buah pinggang (kidney disease).


Apabila buah pinggang sudah tidak lagi berfungsi dengan sempurna, ia tidak lagi mampu memproses dan mengeluarkan kreatinin pada kadar yang biasa, akhirnya paras kreatinin dalam darah akan naik. Paras kreatinin yang tinggi adalah petunjuk awal kerosakan buah pinggang. Oleh itu, adalah penting untuk memeriksa paras kreatinin sekali pada setiap kali melakukan ujian darah.

cara turunkan creatinin

Kebiasaannya mereka yang mempunyai bacaan kreatinin tinggi ini akan dinasihatkan untuk membuat proses dialisis darah supaya bahan buangan ini dapat dikeluarkan dari badan. 

Simptom Bacaan Kreatinin Tinggi

Kadang-kadang seseorang yang mempunyai bacaan kreatinin tinggi ini tidak menunjukkan sebarang simptom. Tetapi ada juga yang mengalami rasa lelah atau lemah, dehidrasi, kebingungan dan sesak nafas. Jadi, sangat penting untuk kita mengetahui keadaan badan kita supaya tidak terlambat untuk mendapatkan rawatan. 

Cara untuk Turunkan Bacaan Kreatinin

Kebiasaannya rawatan yang diberikan oleh doktor adalah dengan pengambilan ubat. Akan tetapi terdapat beberapa ubat yang tidak boleh diambil kerana dikhuatiri akan membebankan lagi buah pinggang yang telah rosak itu. Jalan terakhir untuk menurunkan paras kreatinin ini adalah dengan menjalankan proses dialisis. 

Bayangkan pada waktu ini, berapa banyak kos yang perlu kita keluarkan, berapa banyak masa yang perlu kita korbankan hanya kerana untuk membuat dialisis. 

Tapi, jangan risau, kerana dah ramai yang berjaya turunkan bacaan kreatinin ini dengan bantuan minuman kesihatan ini. Sebelum tu kita tengok dulu testimoni pesakit ini yang berjaya menurunkan bacaan kreatinin mereka.

Testimoni #1: Tekejut apabila customer ni kata bacaan kreatinin dia naik mendadak sampai 1000+++ tapi dah turun 100 selepas pengambilan Vivix dalam masa 2 minggu. 

cara turunkan kreatinin

Testimoni #2: Tuan Haji ini merupakan pesakit buah pinggang yang perlu membuat proses dialisis 3 kali seminggu. Jadi, pada 23 September lepas beliau telah mula mengambil Vivix sebagai makanan tambahan. Alhamdulillah pada 13 Oktober pada bulan berikutnya paras kreatinin telah turun dari 1,189 ke 558. Paras gula, pottasium, kolestrol juga kembali pada tahap normal. Jadi dalam masa 21 hari mengambil Vivix paras keratinin menurun dengan mendadak.
cara turunkan kreatinin

Jadi, berdasarkan dari kedua-dua pesakit yang mempunyai bacaan kreatinin yang tinggi ini, mereka telah mengamalkan minuman kesihatan Vivix. Dan berdasarkan keputusannya, Vivix dapat membantu menurunkan bacaan kreatinin dalam darah mereka dalam masa kurang sebulan. Secara tak langsung, dengan pengambilan vivix juga dapat megembalikan kesihatan mereka. 

Bagaimana Vivix Boleh Membantu Menurunkan Paras Kreatinin? 

Vivix adalah satu-satunya supplemen yang bertindak hingga ke tahap sel. Punca utama buah pinggang kita rosak adalah kerana sel-sel di buah pinggang telah rosak dan lemah. Jadi, didalah Vivix terdapat antioksidan yang tinggi iaitu resveratrol yang dapat memperbaharui dan memperbaiki sel-sel yang telah rosak tadi. 
cara turunkan kreatinin

Ia akan menggalakkan penghasilan sel-sel baru yang sihat dan seterusnya ia akan meningkatkan kembali fungsi buah pinggang. Apabila bacaan kreatinin kembali normal, ini membuktikan buah pinggang kita telah sihat dan dapat berfungsi seperti biasa kerana dapat menapis keluar bahan buangan kreatinin ini. 

Cara untuk dapatkan Vivix

Sekiranya anda atau orang yang anda sayang mempunyai masalah bacaan kreatinin tinggi atau masalah kegagalan fungsi buah pinggang ini, dan berminat untuk berikhtiar dengan vivix, anda boleh membuat pembelian terus secara online untuk membeli sebotol vivix (Klik Sini). Harga sebotol Vivix adalah RM 503.50 sahaja. Pembayaran boleh dibuat dengan menggunakan Kad Debit atau Kad Kredit. Vivix akan dihantar terus kepada anda oleh pihak Shaklee.

Tetapi, Mia sangat galakkan anda yang mempunyai masalah paru-paru berair ini mengambil sekurang-kurangnya 2 botol sebagai permulaan untuk tempoh sebulan. Ini bagi mempercepatkan proses perencatan sel-sel yang tidak normal serta untuk memastikan badan kita cukup nutrisi supaya masalah paru-paru berair ini boleh pulih dengan cepat dan tidak berulang lagi. 

Bukan itu sahaja, dengan pembelian 2 botol vivix terus, lebih banyak penjimatan yang anda akan dapat.

Kerana dengan membuat pembelian 2 botol Vivix, anda akan dapat:
1) FREE MEMBERSHIP SHAKLEE (BERNILAI RM68.90)
2) PEMBELIAN DENGAN HARGA AHLI (JIMAT 10-15% DARI HARGA ASAL)
3) FREE KOS POSTAGE (BERNILAI RM10.60)
4) CASH BACK BONUS (BERNILAI RM38)

Anda bakal jimat hampir RM200 ...


cara turunkan kreatinin

Untuk mendapatkan penjimatan untuk 2 botol vivix, boleh whatsapp Mia. Mia akan uruskan cara pembelian. Sekiranya anda mempunyai pertanyaan mengenai Vivix atau ingin berkongsi cerita tentang kisah bacaan kreatinin anda, boleh juga whatsapp Mia di 012-928 3726. Mia akan berikan konsultansi secara percuma dan akan guide cara pengambilan vivix yang betul. Konsultansi berterusan akan diberikan secara eksklusif kepada pelanggan yang membuat pembelian daripada kami sahaja!!!

Berapa lah sangat harga vivix tu kalau dibandingkan dengan harga bayaran yang perlu dibuat untuk menjalankan proses dialisis. Sekiranya perlu membuat dialisis 3 kali seminggu, dan setiap sesi berharga RM150, kalau dalam sebulan, memang terasa sangat terbeban kan dengan kos dialisis ni. Bukan itu sahaja, masa juga terbuang ketika menunggu giliran. 

Dan proses dialisis ini tidak dapat menurunkan bacaan kreatinin untuk jangka masa panjang kerana yang rosak adalah buah pinggang kita. Jadi, kena rawat dari puncanya supaya bacaan kreatinin ini sentiasa berada pada paras normal.  
-------------------------------------------------------------------------------
Saya MiaZain
(ID Shaklee : 1081104)
adalah pengedar sah Shaklee anda

Jika anda berminat atau ingin mengajukan soalan, 
sila hubungi :

✆ SMS | WhatsApp : 012 928 3726 [Mia]

Setiap pembelian di laman web ini, anda layak menerima :
☑️ Jadual pengambilan vitamin
☑️ Tips ekslusif 
☑️ Konsultasi percuma berterusan 
☑️ Layak dijemput ke group eksklusif di Whatsapp

COD | USM Pulau Pinang dan kawasan berdekatan
Penghantaran ke seluruh Malaysia

---------------------------------------------------------------------------------

0 comments:

Post a Comment

Tinggalkan jejak anda di ruangan komen...