Monday, April 17, 2017
Pernah suatu masa dulu viral kisah seorang bayi yang meninggal akibat ayahnya yang menghisap rokok. Pernah dengar tak? 

Walhal, ayahnya tak de pun pernah merokok depan bayi tersebut. Akan tetapi kesan asap rokok yang melekat pada muka, baju si ayah tersebut menjadi penyebab kematian bayi tersebut. Kesan rokok tersebut bagi kesan kepada bayi tersebut bila ayah tersebut mencium bayinya. 

Haa, kita semua tahu kan, kesan kesihatan kepada perokok pasif (yang tak hisap rokok, tapi duk menyedut asap rokok tu) lagi teruk daripada yang merokok tu. Lagipun, sewaktu bayi, sistem imun badan pon masih lemah, dan senang untuk terdedah kepada masalah penyakit. 

cara berhenti merokok

Jadi, masalah merokok ni dah jadi satu masalah pada kaum adam ni kan. Kita sebagai isteri dah penat membebel suruh berhenti merokok, tapi mereka masih setia dengan merokok.

Sekali dah hisap rokok ni, memang susah nak berhenti dah kan. Bagai tak keruan jadinya bila tak dapat nak merokok. Ini sebab kerana terdapat nikotin dalam rokok tersebut yang membuatkan perokok ketagih untuk merokok.

Semua perokok ni pun tahu keburukan merokok tu dan mungkin mereka juga ada niat untuk berhenti merokok, tetapi risau akan kesan sampingan yang mereka tak boleh nak atasinya. Mana tak nye, mereka dah lama sebati dengan rokok tu, tetiba terpaksa berhenti pula. 

Sama la juga kalau kita terpaksa berhenti makan nasi yang dah jadi makanan ruji kita tu kan. Mahu tak senang duduk. 

Jadi, Mia rasa terpanggil nak kongsikan cara mudah untuk bantu suami puan-puan untuk berhenti merokok tanpa ada kesan sampingan. Nak tahu tak?

Ok, teruskan membaca.


Kesan sampingan (Withdrawal Effect) yang selalu si perokok hadapi

Selalunya perokok sangat takut dengan kesan sampingan ini apabila nak berhenti merokok. Kadang-kadang ia mengambil masa selama 2-3 minggu untuk melalui kesan sampingan ni. Ada juga yang berbulan-bulan lamanya. 

Antara kesan sampingan yang selalu dihadapi oleh perokok selepas berhenti merokok adalah:
  • Rasa kebas di tangan dan kaki
  • Rasa loya
  • Sakit kepala
  • Susah nak tidur
  • Berat badan akan naik
  • Murung
  • Menggeletar badan
  • Rasa nak demam

Bayangkan apabila kesan sampingan ini membuatkan hidup mereka terganggu, aktiviti harian mereka terjejas, dan kalau yang tak kuat semangat tu, dengan senang hatinya mereka akan merokok kembali. Sebabnya rokok lebih senang dapat berbanding nak harungi kesan sampingan ni kan. 

Jadi, ada tak cara yang mudah nak berhenti merokok tanpa perlu melalui kesan sampingan ni?


Cara mudah berhenti merokok

Insyallah, dengan bantuan Vivix, suami anda atau anda sendiri yang merokok tidak perlu melalui kesan sampingan ini lagi. 

Vivix adalah suplement yang dapat membantu perokok untuk berhenti merokok walaupun mereka dah berpuluh-puluh tahun merokok. Vivix ini juga telah membantu ramai perokok untuk berhenti merokok tanpa rasa terpaksa. Akan tetapi mereka dengan secara sukarela berhenti merokok sebab dah rasa tak sedap.

Macam tak percaya je kan...

Kalau tak percaya, Mia kongsikan dulu pengalaman mereka yang dengan senang hatinya berhenti merokok selepas mengamalkan vivix

Pengalaman #1: Dulu susah nak berhenti merokok

"Dulu selalu suruh abah berhenti rokok, tapi susahnya, ada je alasan yang dia bagi.
Sampailah satu haritu darah tinggi dia naik, so kitaorang dah risau, dia pun sama. 
Jadi, kami adik beradik nak cuba bagi Vivix shaklee dekat abah, memandangkan diri sendiri amalkan vitamin shaklee.
Lepas 2 bulan konsisten ambil Vivix, Alhamdulillah darah tinggi dah kurang.
Dan yang paling tak sangka-sangka sekali abah dah tak hisap rokok lagi. Dia rasa tak best hisap rokok"
~Dhiakif Razizan~

cara berhenti merokok

Pengalaman #2: Kurang ketagihan Merokok
"Sejak minum Vivix, suami jadi kurang ketagih merokok. Dia cakap kalau merokok rasa pahit, jadi dah taknak merokok dah"
~Maiza Harun, Kelantan~


cara berhenti merokok

Pengalaman #3: Mak Perokok Tegar
"Mak dah berusia 63 tahun, alami sakit perut yang teruk, tapi Alhamdulillah lepas mak ambil Vivix, Mak cakap rokok pahit macam hempedu dan tak sentuh langsung rokok. Selera makan pun bertambah, ramai terur mak makin berisi"


cara berhenti merokok

Haa, bukan mereka sahaja yang telah berjaya berhenti merokok dengan bantuan vivix ni, malah ramai lagi yang telah berjaya berhenti merokok.


Bagaimana Vivix membantu perokok berhenti merokok tanpa kesan sampingan?

Terdapat 3 cara bagaimana vivix boleh membantu untuk anda bebas daripada rokok.

Cara #1: Bebas Nikotin
VIVIX mengandungi kandungan resveratrol yang tinggi dan bertindak sebagai antioksidan yang sangat berkuasa. Antioksidan ini seolah-olah ‘pengutip sampah’ dalam tubuh manusia. Bila kita merokok, banyak toksin terutamanya nikotin yang terkumpul dalam badan kita. Jadi, antioksidan ini akan mengeluarkan nikotin yang terkumpul dalam darah, organ dan otak kita. Nikotin ni lah yang membuatkan kita ketagih untuk merokok lagi, lagi dan lagi.

Cara #2: Kurangkan rasa nak merokok
Apabila anda mengamalkan pemakanan dengan antioksidan yang tinggi dan pada masa yang sama anda merokok, rokok tersebut tidak akan rasa sama lagi. Anda tidak lagi merasa nikmat merokok atau ketagih untuk terus merokok. Lama kelamaan anda akan berhenti.

Cara #3: Bantu pulihkan sel yang rosak dan kurangkan kesan sampingan
Kesan sampingan yang perlu dilalui oleh perokok ada disebabkan badan terkejut kerana tiada lagi kemasukan nikotin apabila kita berhenti merokok dengan segara. Akan tetapi dengan pengambilan Vivix, nikotin dalam badan telah dikeluarkan dan badan tidak lagi memerlukan nikotin tersebut. Ia akan membaikpulih signal dalam badan yang rosak akibat nikotin tadi.


Cara untuk dapatkan Vivix

Sekiranya anda berminat untuk berhenti merokok, atau mambantu suami atau orang yang anda sayang berhenti merokok, boleh membuat pembelian terus secara online (Klik Sini). Harga sebotol Vivix adalah RM 503.50 sahaja. Pembayaran boleh dibuat dengan menggunakan Kad Debit atau Kad Kredit. Vivix akan dihantar terus kepada anda oleh pihak Shaklee. 


Harga dan kesannya memang berbaloi sangat kalau dibandingkan dengan harga rokok yang diperlukan dalam seminggu. Tapi vivix ini boleh memberi kesan positif kepada anda untuk sepanjang hidup.

Akan tetapi, sekiranya anda bijak dan nak jimat, anda boleh membuat pembelian twin pack vivix kerana dengan pembelian 2 botol vivix, anda akan dapat menikmati penjimatan sehingga 20%. Kerana dengan pembelian 2 botol Vivix, anda terus layak dapat harga ahli, penghantaran percuma, dan berpeluang menikmati bonus wang tunai pada bulan berikutnya. Berganda-ganda penjimatan tu kan. 

Boleh hubungi Mia seperti maklumat tertera dibawah. Jadual pemakan Vivix untuk mereka yang nak berhenti merokok dan konsultansi berterusan akan diberikan secara eksklusif kepada pelanggan yang membuat pembelian daripada kami sahaja!!!


-------------------------------------------------------------------------------
Saya MiaZain
(ID Shaklee : 1081104)
adalah pengedar sah Shaklee anda

Jika anda berminat atau ingin mengajukan soalan, 
sila hubungi :

✆ SMS | WhatsApp : 012 928 3726 [Mia]

Setiap pembelian di laman web ini, anda layak menerima :
☑️ Jadual pengambilan vitamin
☑️ Tips ekslusif 
☑️ Konsultasi percuma berterusan 
☑️ Layak dijemput ke group eksklusif di Whatsapp

COD | USM Pulau Pinang dan kawasan berdekatan
Penghantaran ke seluruh Malaysia

---------------------------------------------------------------------------------

0 comments:

Post a Comment

Tinggalkan jejak anda di ruangan komen...