Tuesday, January 03, 2017
1
Memang boleh mengalir air mata bila tengok mereka yang mengalami masalah gout ni. Selalunya pesakit gout ni akan merasa sakit pada bahagian kaki, jadi kalau nak berjalan tu memang la sakit sangat. Abah Mia pernah kena gout ni. Memang sedih tengok bila dia kena gout ni. Nak berjalan pon susah. Memang akan berhati-hati kalau nak makan. Sebab kalau salah makan, memang gout ni akan jadi lebih sakit. 

Penyakit gout ni selalunya dikaitkan dengan lebihan asid urik. Apabila asid berlebihan, ia akan berkumpul dibahagian sendi atau tisu lembut disekeliling sendi terutamanya dibahagian kaki kerana faktor graviti. Dan mendapan asid ini akan menyebabkan ia bertukar menjadi hablur atau kristal. Hablur ini lah yang akan menyebabkan rasa sakit tersebut. 

cara merawat gout, cara mencegah gout

Apakah yang menyebabkan penyakit Gout?

Terdapat banyak faktor yang menyebabkan gout terjadi. Antaranya adalah faktor genetik, kegagalan buah pinggang dan yang paling utama adalah disebabkan oleh faktor pemakanan. Pengambilan makanan yang berprotein tinggi seperti makanan laut, kekacang, daging merah yang tinggi kandungan purin akan mencetuskan gout. 

Asid urik ini adalah bahan kumuh yang dihasilkan sewaktu badan memproses purin. Sepatutnya bahan kumuh ini dibuang daripada badan, akan tetapi bagi pesakit gout, bahan kumuh ini tidak dapat disingkirkan oleh badan dan berkumpul didalam badan terutamanya di bahagian sendi dan menyebabkan penyakit gout. 

Cara merawat gout dan cara mencegah daripada berulang

Penyakit gout boleh dirawat dengan mengawal jumlah asid urik yang terkumpul didalam badan. Asid urik boleh dikawal dengan pengambilan ubat-ubatan dan mengawal makan makanan yang tinggi kandungan purin. 

Tapi, sampai bila kita nak bergantung pada ubat-ubatan kan? Sampai bila kita nak kawal makan kita kan? Sesekali mesti terliur tengok udang, kerang kan, mesti terasa nak makan kan. Tapi bila dah makan, gout pulak menyerang. 

Di bawah ini adalah pengalaman seorang anak yang membantu ayahnya yang mengalami masalah gout berusaha untuk merawat gout ayahnya. 
cara merawat gout, cara mencegah gout
 “Ayah menderita gout berpuluh tahun. Pain killer dan ubat gout jadi peneman setiap hari. Sala makan sikit je mesti gout datang. Jalan sampai memapah dinding T__T 
Tapi sejak amalkan Vivix satu sudu kecil setiap hari, Alhamdulillah takde lagi gout datang menjengah. Yang bestnya, boleh tinggalkan dah ubat gout dan pain killer yang dah bertahun ambil tu. Dan ayah dah boleh makanan makanan kegemaran semula! Syukur Alhamdulillah”
~ Puan Zarith Sofia

Vivix dapat membantu mereka yang mempunyai masalah gout. Vivix bertindak dengan menurunkan paras asid urik dan mencegah pembentukan hablur atau kristal yang terjadi pada sendi yang menyebabkan keradangan. Dalam masa yang sama, vivix dapat meningkatkan kesihatan secara menyeluruh. Vivix juga dapat meningkatkan prestasi organ hati dan buah pinggang yang penting untuk singkirkan asid urik berlebihan.

Jadi, tak perlu lengah-lengah kan lagi. Sekiranya anda atau orang yang tersayang mengalami masalah gout ini, boleh la berikhtiar dengan Vivix. Ia adalah suplemen yang dihasilkan daripada 4 tumbuhan semulajadi yang tinggi dengan kandungan antioksidannya. Boleh baca maklumat lanjut mengenai Vivix di SINI atau boleh terus whatsapp Mia untuk dapatkan maklumat lanjut mengenai vivix ini. 

 MiaZain
Shaklee Independent Distributor | Shaklee ID : 1081104 
SMS/Whatsapp012 - 928 3726
COD | USM Pulau Pinang dan kawasan berdekatan

1 comments:

Tinggalkan jejak anda di ruangan komen...