Wednesday, January 04, 2017
1
Takut tengok sayur-sayur kat pasar sekarang kan. Semuanya segar bugar jek. Takde langsung kesan kena gigit dengan serangga perosak.

Ni, mesti guna banyak racun perosak kan. Sampai kan tande lobang-lobang langsung pada sayur tu. Kalau kita tak prihatin, sambil lewa je basuh sayur tu, mesti ada lagi saki baki racun perosak tu melekat kat sayur tu kan. Bila kita makan, bukan sayur je yang masuk dalam badan kita, sekali dengan racun tu pun turut masuk dalam badan kita.

Bahaya tu tau...

Sebab tu pentingnya kita pilih sayur yang organik, walaupun mahal tapi masih bebas dari racun perosak. Tapi walaupun organik, tetap jugak kena basuh bersih-bersih sebab mungkin ada telur cacing ke masih melekat pada sayur tu kan.

Sama macam suplement Shaklee, turut menitikberatkan sumber bahan mentahnya. Pihak shaklee cuma menggunakan bahan mentah yang organik je, bebas dari racun perosak. Kalau sumber bahan mentah tu ada racun perosak, walaupun sedikit, tetap kena reject bahan mentah tu. Kualiti tu penting ok.

Jadi, macam mana nak basuh sayur tu supaya bebas dari racun perosak tu? Ok, boleh ikut cara dalam video ni yea... 


video

Pastikan sayur yang korang makan tu bebas racun tau, kalau tidak merana diri..

Sharing is caring

Pesanan ikhlas dari:
MiaZain

1 comments:

Tinggalkan jejak anda di ruangan komen...