Saturday, December 24, 2016
5
Mata kita perlukan vitamin jugak ke? 

Seperti yang kita tahu mata adalah antara deria yang terpenting buat kita. Mempunyai mata yang sihat merupakan idaman setiap insan. Akan tetapi ada yang mengabaikan kesihatan mata dengan tidak menjaga kesihatan mata seperti membaca dalam suasana yang gelap, melihat skrin terlalu lama dan sebagainya. 

Ramai yang menganggap masalah mata ini akan berlarutan sehingga ke tua, sampai ke tualah kena pakai cermin mata. Akan tetapi dah ramai yang terpaksa menanggalkan cermin mata mereka kerana menggunakan vitamin untuk mata ini. Haa, best kan bila dah tak perlu bergantung kepada cermin mata.
vitamin untuk mata

Kadang-kadang kesian tengok mereka yang mempunyai masalah rabun ni, sehinggakan mereka terpaksa memakai cermn mata yang tebal sekiranya masalah rabun atau silau mereka terlalu tinggi. Macam suami Mia, dia rabun dan memakai cermin mata, kalau terlupa dimana letaknya cermin matanya, mesti akan minta tolong Mia carikan. Kesian tau... 

Jadi, hari ni Mia nak ceritakan tentang satu vitamin yang dapat membantu mereka yang mempunyai masalah rabun dan silau ini. Sebelum tu kita kenali dulu masalah-masalah yang boleh berlaku yang berkaitan dengan mata. 

1. Rabun Jauh (Myopia)
Dapat melihat objek dekat dengan terang tetapi kabur untuk objek jauh. Biasanya mata akan dikecilkan untuk fokus bagi melihat objek yang tidak nampak.

2. Rabun Dekat (Hyperopia)
Objek berhampiran mata menjadi kabur dan sebaliknya pandangan menjadi jelas untuk objek jauh. Biasanya mereka yang alami rabun dekat, mata akan lebih penat dan cepat sakit kepala apabila membaca buku.

3. Rabun Silau (Astigmatism)
Rabun silau ini biasanya akan mempengaruhi pandangan waktu malam kerana cahaya yang dipantulkan akan menyebabkan pandangan menjadi kabur tak kiralah pada objek dekat mahupun objek jauh


Anda mempunyai masalah yang mana? Boleh ke vitamin boleh membantu meningkatkan fungsi penglihatan? 

Yea, vitamin boleh meningkatkan kesihatan mata kita. Apabila sel-sel saraf dibahagian mata kita sihat, secara tak langsung retina mata kita kembali fokus kepada keadaan yang asal. Walaupun masalah rabun masih ada, tetapi pandangan akan lebih jelas dan tepat kerana sel saraf di mata kita telah sihat dengan bantuan vitamin caratomax ini.  

vitamin untuk mata

Carotomax berfungsi untuk meningkatkan penglihatan melalui 2 cara berikut :
1. Ia menghasilkan "ungu visual" yang membolehkan kita mengekalkan penglihatan di dalam gelap. 

2. Ia mempertingkatkan masalah penglihatan seperti nyctalopia (rabun malam), rabun dekat, presbyopic, astigmatism, xerophtalmia (mata kering), kelesuan mata, glaucoma, katarak, floaters, eye bags dan masalah gegelung hitam di mata.


Mengapa CarotoMax Bagus Diamalkan?

Kerana Ia mengandungi fitokimia semulajadi yang penting untuk mata, kulit dan membran mukosa. Fitokimia tersebut adalah:

Alpha Carotene
Untuk penglihatan malam, mata sihat, menghalang degenerasi penglihatan

Beta Carotene
Memperbaiki kulit dan mempercepatkan pemulihan luka. Mempertingkatkan sistem imun, mengurangkan risiko kanser usus, payudara dan prostat.

Lycopene
Bersifat anti-oksidan, menghalang penuaan organ. Untuk serviks yang sihat, kitaran jantung dan sistem imun. Mengurangkan penyakit kelenjar prostat.

Astaxhanthin
Pigmen didalam alga dan fitoplankton memberikan warna pink ikan salmon. Walaubagaimanapun, Shaklee menuai karotenoid astaxhantin dari mikroalga laut, sumber yang poten dan tulen. Melindungi kerosakan oksidasi kolestrol LDL.

Lutein
Menyekat katarak, AMD (age related muscular disease/ penyakit makular berkaitan umur), glaukoma.

Zeaxhanthin
Melindungi mata, menuras cahaya gelombang biru pendek berbahaya. Mengurangkan risiko kanser payudara, ovari, endometrial dan serviks.

vitamin untuk mata


Tetapi Awas!!! Vitamin A Tidak Boleh Diambil Secara Berlebihan


Ini adalah kerana ia merupakan salah satu vitamin larut lemak dan jika diambil melebihi dos yang ditetapkan, ia akan tersimpan di dalam organ-organ dalaman kita terutamanya hati. Namun begitu, Carotomax Shaklee adalah berbeza dari yang lain kerana ia adalah dalam bentuk pre-kursor, yang mana hanya akan diaktifkan apabila ia diperlukan sahaja. Jadi, pilihlah yang selamat. 

Ini adalah antara testimoni pengguna yang telah mengamalkan caratomax ini dan berjaya bebas daripada cermin mata. 

Testimoni #1:
vitamin untuk mata, testimoni mata rabun

Testimoni #2:
vitamin untuk mata, testimoni mata rabun
 Testimoni #3:
testimoni mata rabun, vitamin untuk mata

Untuk pertanyaan lanjut mengenai caratomax ini, boleh hubungi Mia seperti maklumat yang tertera dibawah...

 MiaZain

Shaklee Independent Distributor | Shaklee ID : 1081104 
SMS/Whatsapp012 - 928 3726
COD | USM Pulau Pinang dan kawasan berdekatan

5 comments:

  1. Mata abam kie pun dah rabun sikit jd kena makan vitamin ni. Oppss! Abg Kie jd follower ke 174.

    ReplyDelete
  2. bagusnyaa...memg cri2 jg penjagaan mata nii..mata kering
    #follower 176

    ReplyDelete
  3. wah suka la dengan testimoni ni

    ReplyDelete

Tinggalkan jejak anda di ruangan komen...