Saturday, December 03, 2016
Assalamualaikum semua...

Jarang sangat kita tengok orang lelaki ambil vitamin atau suplemen untuk menjaga kesihatan mereka kan. Ada tak lelaki yang membaca entry ni yang ambil suplemen atau vitamin untuk jaga kesihatan mereka atau untuk tambah tenaga? Cer bagi tahu sikit korang ambil vitamin atau suplemen apa di ruangan komen tu. Kalaupun ada, hanya segelintir sahaja yang mengambil vitamin atau suplemen kan. 

Ramai diantara golongan lelaki yang jarang mengambil vitamin kerana mereka rasa mereka tak perlukan semua tu, rasa dah kuat, dah sihat. Tetapi sebenarnya ramai yang mempunyai masalah kesihatan terdiri daripada golongan lelaki. Mereka juga tidak terkecuali untuk dalam menghadapi pelbagai masalah kesihatan seperti penyakit jantung, penyakit kencing manis, obesiti, strok dan lain lain lagi. Jadi, kesihatan golongan ini tidak seharusnya dipandang ringan. 

Sebelum tu kita tengok dulu video ni. Kisah seorang yang susah sangat nak makan ubat, kembali sihat dari hampir menjadi lumpuh. 



Dalam majalah i-Sihat ini juga ada menerangkan tentang kepentingan vitamin kepada golongan lelaki. Jadi, mereka juga wajib mengambil vitamin untuk sentiasa kekal aktif, bertenaga, dan sentiasa sihat. Lelaki ni ibaratnya adalah ketua keluarga, dialah yang menjadi tunjang sesebuah keluarga. Kalau dah asyik tak sihat je, macam mana nak jaga sebuah keluarga tu kan.
shaklee untuk lelaki

Apa yang Shaklee boleh bantu untuk tingkatkan kesihatan golongan lelaki?

Terdapat 3 produk yang sesuai untuk golongan lelaki yang sentiasa mementingkan kesihatan iaitu Omega Guard, Vitamin E complex dan Zinc Complex.

1. Omega Guard
  • Asid lemak omega 3 berfungsi melancarkan peredaran darah sekaligus baik untuk mereka yang mempunyai masalah kardiovaskular dan kolestrol yang tinggi.
  • Membantu menyahkan kolesterol jahat dari sistem badan dan mencegah penyakit saluran darah seperti strok 
  • Selain itu ia juga menguatkan sistem imun badan dan mengurangkan risiko kanser
  • Membantu untuk memelihara kesihatan otak dan penglihatan.
  • Dapat mengurangkan keradangan dan kekejangan pada sambungan sendi.
2. Vitamin E Complex
  • Mengandungi 8 jenis vitamin E (ia mengandungi komponen-komponen alpha, beta, gama, delta) terdiri dari minyak soya organic yang dilengkapi kekacang seperti badam dan minyak biji gandum. 
  • Ia mampu memperbaiki peredaran darah, memperbaiki tisu dan kelukaan (lelaki selalu buat kerja berat, kalau terluka, mudah baik semula). 
  • Ia juga dapat meningkatkan pengeluaran air mani bagi sesetengah lelaki. Dan ia juga sangat terkenal dengan panggilan “vitamin cinta” kerana ia membantu  dalam perhubungan suami isteri.
3. Zinc Complex
  • Mengandungi zink glukonat semulajadi dan nutrient semulajadi seperti kalsium dan serbuk alfafa. 
  • Ia mampu mengaktifkan  200 jenis enzim dalam badan kita. Mampu memperbaiki masalah prostat dan melindungi prostat, dimana kajian menunjukkan Zinc Complex dapat mengurangkan pembengkakkan prostat dalam kadar 70%. 
  • Selain itu, ia mampu memperbaiki kemampuan seks lelaki, meningkatkan tahap kesuburan, menambah bilangan sperma dan memberi keupayaan seks yang bertenaga untuk kesan jangka masa panjang. 
Dan diantara kelebihan set ini bukan sahaja dapat menjamin kesihatan dan tenaga golongan lelaki, tetapi set ini juga bagus untuk:
  1. Memelihara kesihatan prostat
  2. Mengurangkan keguguran rambut dan menyihatkan kulit
  3. Meningkatkan kecergasan dan kesihatan badan
  4. Memelihara jantung yang sihat
  5. Membantu mengekalkan tekanan darah normal
  6. Mengawal tahap kolestrol yang sihat
  7. Membakar lemak berlebihan
Jadi, kepada golongan lelaki mahupun golongan isteri yang mahukan suaminya hidup sihat, boleh la mengamalkan set ini. Vitamin ini merupakan makanan tambahan untuk mencukupkan nutrisi badan kita. Sekiranya badan kita mendapat nutrisi yang baik dan mencukupi mengikut keperluan badan, badan kita akan lebih sihat, bertenaga dan dapat mengurangkan risiko mendapat penyakit.

Golongan lelaki ni adalah tunjang dalam sebuah keluarga, kalau mudah sakit dan sentiasa tidak bertenaga, susahlah mereka untuk mencari nafkah kan. Jadi, mereka perlu menjaga kesihatan mereka terlebih dahulu supaya mereka dapat menjaga kebajikan seisi rumah. 

Untuk mengetahui maklumat lebih lanjut mengenai vitamin Shaklee untuk kesihatan lelaki, boleh hubungi Mia seperti yang tertera dibawah. 
MiaZain
Shaklee Independent Distributor | Shaklee ID : 1081104 
SMS/Whatsapp012 - 928 3726
COD | USM Pulau Pinang dan kawasan berdekatan

0 comments:

Post a Comment

Tinggalkan jejak anda di ruangan komen...