Friday, December 02, 2016
2
Ibu-ibu yang mengandung pasti mengalami masalah-masalah seperti ini kan?

Mual atau susah nak telan ubat dari klinik sewaktu hamil... 
Morning Sickness teruk sewaktu hamil...
HB asyik rendah jek masa check up tiap-tiap bulan... 
Kaki selalu cramp...

Shaklee untuk Ibu Mengandung
credit:MommiePoppins

Tak perlu risau, disini anda pasti akan temui jalan penyelesaiannya. Sebelum tu kita baca dulu testimoni untuk pembaca sekalian…

Ini antara testimoni customer:

" Saya start makan shaklee ni masa mengandungkan anak kedua. Masa mengandungkan anak yang pertama, alahan saya memang teruk, sampai muntah muntah yang kuning tu. Memang pahit sungguh. Saya try makan B-Complex, Vita-C, Vita -lea and Ostematrix. Alhamdulillah kurang sikit Morning Sickness. Yang paling berbeza masa mengandung anak pertama dan anak kedua ni ialah masalah kebas kebas kaki. Memang tiada langsung. Terima kasih kepada kakak saya sebab kenalkan saya dengan shaklee. Ikutkan saya ni memang malas makan ubat, tapi bila dah ada kesan positif Alhamdulillah saya tetap teruskan makan shaklee ni. Sekarang ni pun saya masih teruskan makan Shaklee sebab memang sangat sangat serasi dengan saya. "

Testimoni yang kedua:
Shaklee untuk Ibu Mengandung

Mengandung itu merupakan satu nikmat yang dikurniakan dari Allah swt. Jangan la kita mengeluh, mengadu sakit kerana semua kesakitan itu akan terbalas setelah bayi dilahirkan. Siapa yang tidak mahu anak yang sihat, cantik, dan pintar kan. Jadi, sewaktu hamil, ibu perlu menitikberatkan tentang pemakanan yang diambil. 

Hal ini kerana anak yang bakal lahir terbentuk dari pemakanan kita. Pemakanan yang tidak sihat boleh menyebabkan keguguran & kecacatan pada anak. Makanan tambahan seperti vitamin adalah wajib diambil ketika hamil supaya nutrisi sentiasa cukup untuk tumbesaran anak dalam kandungan.

Shaklee ada menawarkan vitamin untuk ibu mengandung. Dah ramai ibu-ibu yang berpuas hati dengan vitamin ini. Antara yang terkandung dalam vitamin ibu mengandung ini adalah: 
Shaklee untuk Ibu Mengandung

Set Vitamin Ibu mengandung – Trimester Pertama
  1. Vitalea (multivitamin with iron)
  2. Vitamin C Sustained Released
  3. Vitamin B Complex (with acid folic)
  4. Ostematrix
Manakala untuk set vitamin Shaklee ibu mengandung bagi trimester kedua dan ketiga ialah:

Set Vitamin Ibu Hamil – Trimester Ke-2 dan Trimester ke-3
  1. 4 vitamin asas pada trimester pertama
  2. OmegaGuard
  3. ESP (Energizing Soy Protein)

Banyaknya nak kena beli??? 
Mesti anda akan cakap mcm nie kan… 

Sebenarnya takde la banyak sangat, kerana setiap satu botol tu boleh bertahan sehingga 2-4 bulan. Harga Vitamin untuk ibu mengandung ini adalah bergantung kepada set yang anda ambil. Contohnya harga untuk vitamin ibu hamil sewaktu trimester pertama (vitalea, b-complex, vitamin C dan ostematrix) berharga RM 296 untuk 4 bulan, iaitu bersamaan dengan RM 74 sahaja sebulan. 

Untuk kepentingan anak yang dikandung, tentu kita tidak berkira untuk memperuntukkan hanya RM 74 sahaja sebulan kan. Bukan sahaja anak yang dapat manfaat, kita juga turut terkesan untuk jangka masa panjang. 

Apa yang Mia nak kongsikan sangat tentang keberkesanan vitamin ini, melalui pengalaman mengandungkan anak pertama dan yang kedua dimana Mia cuma mengamalkan vitamin ini ketika mengandungkan anak kedua sahaja, dan Mia dapati memang banyak perbezaannya ketika mengamalkan vitamin ini dengan tidak mengamalkannya. Apa yang Mia perhatikan, semua masalah yang Mia hadapi waktu mengandungkan anak pertama, Mia dah tak alaminya ketika anak kedua. Antaranya adalah:
  • tiada masalah kejang kaki (cramp)
  • tiada masalah anemia
  • badan sentiasa bertenaga (rasa macam tak mengandung pun)
  • kenaikan berat badan ketika hamil terkawal
  • simptom morning sickness sangat sedikit
  • kurang rasa letih dan mengantuk
  • tidak mengalami sakit pinggang yang teruk
  • Memang banyak sangat perbezaannya sekiranya mengamalkan vitamin ini dengan tidak mengamalkannya. Mia boleh buat banyak kerja, sebab rasa sangat bertenaga. Dan bersyukur jugak sebab boleh jaga anak yang pertama tu ketika hamil. 

Dan yang lagi bestnya, vitamin ni:
  • harganya yang sangat berbaloi
  • semulajadi (bukan sintetik)
  • tidak memberi sebarang kesan sampingan negatif
  • bonus kesihatan dan kecantikan extra
  • juga sesuai dijadikan set berpantang
  • terbukti selamat dan berkesan
  • lengkap dengan semua zat yang diperlukan oleh ibu hamil dan anak dalam kandungan
  • tahan berbulan-bulan
Dan, pengambilan nutrisi yang lengkap ini juga bagus untuk kepentingan anak dalam kandungan. Ia adalah kunci utama untuk:
  • perkembangan otak dan minda bayi dengan sempurna
  • dapat mengurangkan risiko kecatatan
  • dapat mengurangkan risiko keguguran
  • perkembangan bayi yang sihat
Setiap satu vitamin ini mempunyai manfaat yang berbeza.

1. Vitamin B Complex
  • lengkap dengan asid folik dan 8 vitamin B yang lain. 
  • Asid folik sangat penting untuk pembinaan tulang dan bagi mengelakkan kecacatan pada janin, mengurangkan risiko kecacatan saraf pada bayi khususnya 'spina bifida'. 
  • Ibu memerlukan sekurang-kurangnya 400 mg keperluan asid folik sehari. 
  • Perlu diambil 3 bulan sebelum ibu merancang untuk mengandung kerana masalah gangguan pertumbuhan saraf dan neuro ini boleh berlaku seawal minggu pertama mengandung ketika janin baru terbentuk. 

2. Vitamin C
  • Melindungi sel penting dalam pembinaan kolagen dalam membina dan menguatkan sel-sel tisu dalam badan dan juga sangat penting untuk gusi dan gigi yang sihat. 
  • Ianya juga membantu dalam penghadaman zat di samping Vitamin C meningkatkan taraf sistem pertahanan tubuh. 
  • Selain itu vitamin C juga dapat membantu mempertingkatkan kadar serapan zat besi yang sangat penting untuk pembentukan hemoglobin yang membawa oksigen dalam darah. 

3. Vita-Lea Iron Formula

  • Di dalamnya terdapat iron (zat besi) untuk meningkatkan sel darah merah untuk mengelakkan berlakunya anemia. 
  • Anemia ini berbahaya kepada anak dan ibu ketika bersalin kelak. Oleh itu, pengambilan multivitamin amat penting semasa mengandung.

4. OsteMatrix 

  • Ibu yang mengandung memerlukan 1000mg-1300mg sehari. Ostematrix ini mengandungi kalsium, magnesium dan vitamin D. 
  • Kalsium sangat penting untuk pembinaan sel, pertumbuhan gigi dan pembentukan tulang bayi. Tidak mengandungi lemak berbanding bagi ibu yang hanya bergantung dengan produk tenusu. 
  • Kalsium penting untuk darah membeku dengan sempurna. 
  • Membaiki rangsangan urat saraf, mengelakkan kekejangan otot terutama bagi ibu mengandung serta kalsium juga penting untuk menstabilkan denyutan jantung dan tekanan darah tinggi.
  • Sekiranya ibu mengandung kekurangkan kalsium ia akan menjejaskan pertumbuhan bayi dan turut menyebabkan penyusutan jisim tulang dan berlakunya kerosakan gigi kepada ibu itu sendiri. 

5. Omega Guard
  • DHA dan EPA yang terdapat dalam Omega Guard ini sangat penting untuk pembentukan otak dan mata bayi yang sihat. 
  • Untuk ibu pula, ia membantu mengawal paras kolesterol dalam badan dan boleh mengawal berat badan ketika mengandung

6. Energizing Soy Protein

  • Ianya sangat penting untuk membina dan memperbaharui se-sel tisu, hormon dan enzim di dalam tubuh. Penting untuk pembentukan kuku, rambut dan kulit.
  • ESP juga memberi ibu tenaga di mana bagi mereka yang mengalami morning sickness yang agak teruk.
  • Selain itu, protein ini juga membantu membekalkan asid amino yang bertindak membentuk otot dan organ bayi.
  •  Keperluan protein sewaktu mengandung perlulah mencukupi bagi membantu pertumbuhan plasenta, uterus, penghasilan susu dan untuk membantu aliran darah ibu yang bertambah. 

Haa, bila kita dah tahu fungsi setiap satu vitamin nie, baru kita lebih faham kepentingannya kan. Sekarang pilihan ditangan anda untuk memilih jenis vitamin yang bagaimana, kerana setiap vitamin ada kelebihan dan kekurangannya. Namun, jika anda mahu memilih vitamin yang lengkap dan menjadi kegilaan semua pada masa sekarang, malah semulajadi, hubungi Mia untuk dapatkan maklumat lanjut. Mia akan cadangkan produk mengikut keperluan dan bajet anda.

MiaZain
Shaklee Independent Distributor | Shaklee ID : 1081104 
SMS/Whatsapp012 - 928 3726
COD | USM Pulau Pinang dan kawasan berdekatan

2 comments:

  1. Saya makan vivix
    150 satu minggu begitu

    ReplyDelete
  2. mudahnyaa nak mengatasi semua masalah tersebut.. good info kak mia! ;)

    ReplyDelete

Tinggalkan jejak anda di ruangan komen...