Monday, December 05, 2016
1
Assalamualaikum semua...

Baru-baru ni Mia dah ceritakan tentang bahayanya soya dalam entry ni Betul Ke SOYA BAHAYA? (Bahagian 1): Kenapa Perlu Pilih Soya Non-GMO

Dalam entry ni Mia ada ceritakan tentang keburukan soya. Ramai yang anggap soya ni banyak membawa keburukan. Ada yang mengatakan soya boleh menyebabkan kanser, ada yang mengatakan apabila meminum soya boleh menyebabkan masalah kemandulan dan sebagainya. Jadi, Mia dah terangkan sebelum ni bagaimana untuk memilih soya yang betul supaya tidak memudaratkan kesihatan kita. 

bahaya soya, soya GMO

Bagaimana Pula Dengan ESP Shaklee?

Kenapa pula dengan ESP Shaklee? 

Ye la, ESP Shaklee kan diekstrak dari kacang soya maka ianya pun tidak terkecuali dari terkena gosip panas tentang soya bahaya pada kesihatan. Untuk pengetahuan semua, ESP ini berbeza daripada susu soya yang dijual dipasaran.

Apa perbezaan ESP dengan Soya lain yang berada dipasaran? 

ESP Shaklee telah diiktiraf di seluruh dunia dengan menjalankan kajian klinikal yang paling banyak ke atas produk dan protein kualiti tinggi yang diperbuat daripada tumbuh-tumbuhan. Ia mengandungi hanya kacang soya non-GMO (tidak diubahsuai secara genetik) 

Walaupun 90% tanaman soya adalah dari GMO soya, akan tetapi masih masih terdapat inisiatif sesetengah pihak untuk menghasilkan makanan Non-GMO, iaitu sumber makanan yang tidak diubah genetiknya dan kebanyakannya ditanam secara organik. Identity Preservation Program (IPP) merupakan satu program dimana mereka penghasilkan protein daripada soya Non-GMO, dimana kacang soya ini dipantau dan dijaga dengan teliti dari proses menanam hinggalah kesaat pemprosesannya.

Dan, kacang soya non-GMO yang digunakan oleh pihak Shaklee untuk menghasilkan ESP telah melalui program IPP (Identity Preserved Program). Melalui program ini, Shaklee memastikan kacang soya yang digunakan adalah semulajadi dan bebas dari perubahan genetik. Program ini memastikan kacang soya bebas daripada pendedahan perubahan genetik. Daripada benih sehingga proses penyimpanannya. Jadi untuk memilih makanan yang baik, haruslah kita tahu dari mana sumber makanan tersebut.

Untuk pengetahuan semua, kebanyakkan protein soya diproses dengan menggunakan alkohol. Cara pemprosesan ini bukan sahaja menghilangkan isoflavon yang banyak manfaatnya malah boleh menyebabkan pencemaran bersilang dengan bahan-bahan kimia yang digunakan dalam pemprosesan. 

Akan tetapi, dalam pemprosesan ESP, ia dicuci dengan menggunakan air untuk mengekalkan isoflavones, genistein dan daidzein supaya kita mendapat seluruh kebaikan soya. Isoflavones, genistein merupakan komponen penting dalam pencegahan kanser.

Jadi, memang ESP ini dihasilkan dari non-GMO soya dan telah melalui proses yang selamat. Jadi, tak perlu ragu-ragu lagi untuk mengambil ESP setiap hari. 

Terdapat banyak manfaat ESP dalam satu tong tu. Antaranya adalah:

1. Awet Muda
Asid Amino penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit, dan lain-lain. Pengambilan berterusan adalah kunci kepada awet muda 

2. Baik untuk Hormon
kacang soya adalah satu-satunya tumbuhan yang kaya dengan isoflavones, fungsinya bersamaan dengan hormon wanita. Ia membantu merendahkan paras kolesterol, mencegah risiko osteoporosis dan sakit jantung 

3. Baik untuk Prostat
Genistein yang terkandung dalam kacang soya terbukti keupayaannya mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser. Ia memusnahkan radikal bebas di dalam sel badan sebelum ia menukarkan sel DNA kepada sel kanser. Ia juga sangat baik dalam pemulihan uterus, ovari, menopaus dan pembesaran prostat 

4. Kulit Remaja
Merangsang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, agen anti penuaan, mengembalikan radian kulit dan kepejalan otot, percepat sembuhan luka dan mengurangkan kesan parut

5. Pembekal Tenaga
Membekal tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun, maka ia baik untuk kekal bertenaga, mencegah migrain, insomnia dan tekanan 

6. Membaiki Pigmentasi
Membaiki masalah rambut seperti beruban dan rambut gugur, membaiki masalah pigmentasi, kedutan dan kesan tua 

7. Membaiki memori
Meningkatkan kualiti memori, vitaliti, dorongan seksual dan rangsangan


Banyak kan kelebihan ESP ni, memang rugi kalau korang tak rasa kelebihannya. Mia sendiri dah bertong-tong habis ESP ni. Alhamdulillah, ia sangat membantu Mia dalam kehidupan seharian. Sangat bagus untuk mereka yang nak kulit cantik, nak kurus dan nak sihat.

Memang Mia suka cadangkan ESP ni kepada semua orang, kerana ESP ni adalah makanan untuk sel-sel dalam badan kita. Bila sel-sel badan kita sihat, dia akan berfungsi dengan baik dan akan menyerap segala nutrisi yang kita dapat dari makanan. Jadi, sangat penting untuk sel-sel badan kita sihat. Sebab tu Mia memang nasihatkan semua orang untuk ambil ESP ni.

Bersama ini Mia sertakan tetimoni pengguna ESP:

Testimoni #1:
bahaya soya, soya GMO, testimoni ESP

Testimoni #2:
bahaya soya, soya GMO, testimoni ESP

Testimoni #3:
bahaya soya, soya GMO, testimoni ESP



Untuk pertanyaan lanjut mengenai ESP, boleh hubungi Mia seperti dalam maklumat dibawah. 

MiaZain
Shaklee Independent Distributor | Shaklee ID : 1081104 
SMS/Whatsapp012 - 928 3726
COD | USM Pulau Pinang dan kawasan berdekatan

1 comments:

Tinggalkan jejak anda di ruangan komen...