Tuesday, November 29, 2016
1
Tak sanggup tengok bila anak-anak asyik kena sedut gas jek, menangis-nangis kan. Bila anak nangis, kita pun nak nangis jugak. Sungguh hati tisu...

Memang la doktor kata takpe anak nangis, lagi bagus dia nangis, sebab gas tu lagi mudah masuk ke peparu nya, tapi tahu tak kita kesan jangka panjang kalau asyik sedut gas tu pada anak kita?

Jadi, beralih la kepada bahan yang semulajadi. Omega guard memang banyak membantu mereka yang mengalami asthma, batuk berkahak, selsema dan sebagainya...


Bagaimana omega guard boleh membantu mereka yang menghidapi asthma?
 Selalunya pengidap asma akan diberikan ubat yang mengandungi steroid yang akan memberi kesan sampingan dalam masa jangka yang panjang.

 Dengan pengambilan Omega guard, ia mampu bertindak sebagai steroid tetapi tidak akan memberi kesan sampingan seperti steroid.

 Kajian menunjukkan mereka yang menghidap penyakit inflamasi seperti asma mempunyai kandungan Omega - 3 yang rendah. Oleh itu pengambilan Omega Guard membantu meningkatkan paras omega 3 & meredakan inflamasi ini.


Omega Guard ini bukan sahaja bagus untuk anak yang mempunyai masalah asma, tetapi omega 3 yang terdapat di dalam omega guard ini mempunyai 24 lagi kebaikan lain, antaranya adalah:

  1. Omega 3 mengimbangi perubahan dan kepekatan hormon PMS wanita 
  2. Melicinkan kulit dan kelihatan kemerah-merahan 
  3. Mencegah salur darah dari tersumbat 
  4. Omega 3 dapat mengelakkan strok 
  5. Mengekalkan tekanan normal darah 
  6. Membantu mengurangkan ketegangan urat leher 
  7. Mengurangkan sakit kepala 
  8. Merendahkan kolestrol 
  9. Omega 3 dapat mencegah pembekuan darah dalam badan 
  10. Kekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL 
  11. Mengawal masalah obesiti 
  12. Mengurangkan risiko penyakit jantung 
  13. Sangat bagus untuk ibu hamil - membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin 
  14. Meningkatkan perkembangangan memori janin dan kanak-kanak 
  15. Meningkatkan sistem imun tubuh dan sangat bagus untuk kesihatan kanak-kanak 
  16. Membantu menyihatkan paru-paru 
  17. Omega 3 juga boleh memperbaiki masalah alahan kulit seperti eczema, psoriasis, dll 
  18. Mengurangkan demam hay, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE (lupus erythematosus) 
  19. Omega 3 juga membantu memperbaiki penyakit buah pinggang
  20. Membantu menentang kanser paru-paru, payudara, kanser prostat dan kanser kolon. 
  21. Membantu meningkatkan kesihatan hati selepas pembedahan 
  22. Membantu pankreas pesakit kanser berfungsi dengan lebih baik 
  23. Memelihara fungsi-fungsi sendi 
  24. Mencegah penyakit gout

Haa, banyak kan kebaikan Omega Guard ni dalam satu botol. Memang tak rugi lah kalau kita sekeluarga mengambilnya.

Dan Mia juga mengambil Omega Guard ni semasa hamil dahulu. Ternyata ia mempunyai banyak manfaatnya. Ini kerana kajian membuktikan bahawa Omega 3 dapat meningkatkan kecerdasan otak dan penglihatan baby.

Tak tahu nak pilih omega 3 yang bagus? Ambil je Omega Guard. Memang terbaik kerana dihasilkan dari ikan yang bermutu tinggi. Bukan dari hati ikan yang penuh dengan toksin tu.

Kenapa perlu pilih Omega Guard Shaklee untuk dapatkan sumber omega 3

  1. Satu kapsul Omega Guard membekalkan 905mg asid lemak Omega 3, DHA & EPA
  2. Dihasilkan dari isi ikan dan bukan dari hati ikan yang mengandungi toksin
  3. Diproses secara ultra tulen iaitu menjalani 3 kali proses penyulingan berperingkat untuk mengekstrak omega 3 yang tulen tanpa bahan merbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin & PCB
  4. Sangat berbeza dari omega 3 yang berada dipasaran kerana Omega Guard Shaklee lengkap dengan 7 jenis asid lemak omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA & ALA
  5. Omega 3 ini diekstrak dari ikan laut dalam beriklim sejuk yang bebas pencemaran

Pilihla minyak ikan yang terbaik untuk meningkatkan mutu kesihatan kita. Yang penting SELAMAT, SEMULAJADI & BERKESAN


Ramai yang suka omega guard ni, selain dapat meningkatkan kecerdasan otak bayi, dapat juga bantu ibu hamil kawal berat badan jugak tau.

Bertukarlah kepada yang lebih selamat. 

Mia
Shaklee Independent Distributor | Shaklee ID : 1081104 
SMS/Whatsapp012 - 928 3726
COD | USM Pulau Pinang dan kawasan berdekatan

1 comments:

  1. best tau omega guarfd nih.. bukan asthma jek dia settle kan.. banyak lagik kes kes seperti sakit sendi, sembelit, jeragat, bintik kolesterol, kolesterol, pelupa.. eh !1 macam2.. sebab dia ade kandungan omega 3 yang terbaik..

    ReplyDelete

Tinggalkan jejak anda di ruangan komen...