Sunday, November 20, 2016
Semakin hari semakin ramai diantara rakyat Malaysia mempunyai masalah kencing manis. Masalah ini berlaku apabila kadar kandungan gula di dalam darah terlalu tinggi sehinggakan boleh mengganggu fungsi organ yang lain. Perkara yang paling ditakutkan oleh pesakit kencing manis ini adalah apabila anggota badan mereka tercedera atau luka.

Ini kerana luka tersebut sukar untuk sembuh dan jika tidak dibersihkan dengan kerap dikawasan luka tersebut, ia boleh menyebabkan kawasan sekitarnya bernanah dan sel-sel ditempat luka akan mati. Untuk mengelakkan daripada kawasan luka ini merebak dikawasan berhampiran, anggota yang telah rosak tersebut terpaksalah dipotong. 

turunkan gula dalam darah

Haishh, ngeri kan bila kita berada dalam keadaan macam ni. Sebab tu pesakit kencing manis ni perlu berhati-hati supaya mereka tidak tercedera. Setiap hari mereka terpaksa bergantung kepada ubat-ubatan untuk mengawal paras gula dalam darah mereka. Sehinggakan ada yang telah diajar untuk mencucuk sendiri insulin dirumah untuk mendapatkan paras gula yang normal. Tapi, sampai bila kita perlu bergantung kepada ubat yang kita sendiri tahu akan keburukannya pada masa jangka panjang kan. 

Jadi, hari ini Mia nak kongsikan satu makanan tambahan yang boleh turunkan paras gula dalam darah. Makanan tambahan ini dihasilkan dari sumber tumbuhan yang semulajadi dan selamat. Sebelum tu Mia nak tunjuk dulu beberapa maklum balas pengguna yang telah menggunakan produk ini untuk menurunkan paras gula dalam darah mereka.

Testimoni #1:

turunkan gula dalam darah

Menurut Puan Anisah, ayahnya telah mempunyai masalah kencing manis hampir 20 tahun, dimana bacaan gula dalam darah tidak pernah kurang daripada 13. Tetapi, setelah mengamalkan Vivix, bacaan gula dalam darah kembali normal sehinggakan sudah tidak perlu untuk membuat dialisis lagi. Pesakit kencing manis mempunyai risiko yang tinggi kerosakkan buah pinggang, sebab tu ramai pesakit kencing manis perlu menjalani rawatan dialisis.

Testimoni #2:
turunkan gula dalam darah
Ini pula perkongsian daripada Nurul Aiman, sebagai anak yang sayang akan mak nya, beliau telah memberi Vivix kepada emaknya. Tidak pernah putus Nurul Aiman membekalkan vivix kepada emaknya. Dari botol pertama lagi, bacaan gula dalam darah emaknya telah kembali kepada normal.

Testimoni #3:
turunkan gula dalam darah

Berdasarkan testimoni pengguna Vivix diatas, bacaan gula dalam darahnya telah berkurang. Kalau pada mulanya bacaan gula dalam darahnya 14, kini telah turun menjadi 7.1. Malah pengguna ini tidak mengambil sebarang ubat-ubatan pun, hanya bergantung kepada Vivix sahaja, dan kadang-kala tidak menjaga makan juga. Biasalah kan, kadang-kadang mereka pun teringin nak makan makanan yang manis-manis juga. Dan yang paling best, kulit pengguna vivix ni terasa lebih gebu dan halus. Side effects yang sangat positif.

Testimoni #4: 
turunkan gula dalam darah

Dan, melalui testimoni terakhir ini, kadar gula dalam darah pengguna vivix ini turun  dari 8.6 ke 6 hanya kurang dari dua minggu. Tak sangka pula vivix ini boleh memberi kesan dalam jangka masa yang singkat. Setiap orang kesannya tak sama, bergantung kepada keadaan badan kita. Sekiranya badan kita mempunyai banyak masalah, ia mungkin akan mengambil masa sedikit untuk kembali kepada keadaan normal. 

Daripada 4 testimoni diatas, Mia boleh simpulkan bahawa Vivix ni memang sangat membantu untuk menurunkan kadar gula dalam darah. Ramai lagi yang telah berpuas hati dengan Vivix ini, kerana ianya sangat bagus. 

Anda tak percaya lagi yang vivix ni boleh bantu anda turunkan kadar gula dalam darah? Ok, Mia terangkan pula bagaimana vivix ni boleh membantu menurunkan kadar gula dalam darah.  

Bagaimana vivix membantu menurunkan paras gula dalam darah?

Vivix dapat membantu pesakit kencing manis untuk bebas dari masalah ini melalui 4 cara:

1. Vivix akan memperlahankan atau mengurangkan Sindrom Resistansi Insulin (“metabolic syndrome”) 
Vivix adalah antioksidan yang berkuasa yang membantu melindungi dan membaiki sel yang rosak.  Jadi, pengambilannya secara berterusan dapat memberi manfaat dalam mengurangkan Metabolic Syndrome yang mengarah kepada penyakit kardiovaskular dan kencing manis yang disebabkan oleh kerosakan gen.

2. Vivix mengawal kepekatan gula dalam darah
Karbohidrat yang dicerna akan menghasilkan gula yang memberikan kita tenaga. Walau bagaimanapun, pengambilan karbohidrat yang tinggi seperti nasi akan menyebabkan kandungan gula dalam darah kita meningkat. Dengan Vivix, polifenol yang terkandung dalam anggur muscadine akan melambatkan pencernaan dan penyerapan karbohidrat dalam darah dan seterusnya mengelakkan pengumpulan gula yang tinggi yang menyebabkan kencing manis.

3. Vivix dapat mengelakkan kerosakan mata, menggalakkan penyembuhan luka dengan segera
Polifenol Anthocyanins yang terkandung di dalam Vivix membantu dalam membaiki penglihatan dan menyembuhkan luka dengan segera.

4. Vivix dapat mencegah pembentukan protein AGE

Protein AGE (advanced glycation end products) terhasil daripada protein dan gula berlebihan dalam badan. Ia boleh menyebabkan atherosclerotic, sel mati dan komplikasi penyakit kencing manis. Salah satu dari mekanisma anti-penuaan Vivix adalah dengan memperlahankan penbentukan protein AGE ini.


Orang kata lebih baik mencegah daripada mengubati. Tetapi, bila kita dah ada penyakit kencing manis ini haruslah berwaspada supaya tak sampai la kena potong kaki disebabkan kencing manis ni kan. Tak salah untuk kita berikhtiar dengan Vivix ni. Memang ramai yang telah bebas dari kencing manis setelah mengambil Vivix ni. Boleh baca lebih lanjut mengenai Vivix di SINI

Ketahuilah bahawa sakit itu lagi mahal berbanding harga Vivix ni. Duit bukanlah segala-galanya, tapi sihat itu lebih bermakna dari duit yang kita ada. Untuk maklumat lanjut mengenai Vivix, boleh whatsapp Mia k. 

Mia
Shaklee Independent Distributor | Shaklee ID : 1081104 
SMS/Whatsapp012 - 928 3726
COD | USM Pulau Pinang dan kawasan berdekatan

0 comments:

Post a Comment

Tinggalkan jejak anda di ruangan komen...