Saturday, November 19, 2016
Masalah jerawat di muka memang tak asing lagi bagi semua golongan, tak kiralah samada lelaki, mahupun perempuan atau yang muda mahupun tua. Bila muka  ditumbuhi jerawat, mula lah tangan tu gatal nak kutil-kutil jerawat tu kan. Kalau kita picit jerawat tu, tidak akan membantu pun jerawat tu hilang, malah akan bertambah teruk jerawatnya kerana jerawat yang luka tersebut lebih mudah untuk terkena jangkitan dan jerawatnya akan lagi mudah merebak ke tempat lain.
cara menghilangkan jerawat paling mudah, cara menghilangkan jerawat

Dan hari ini Mia nak kongsikan cara yang mudah dan berkesan untuk menghilangkan jerawat sehinggakan masalah jerawat itu tidak berulang kembali.   

Terdapat banyak punca yang boleh menyebabkan kulit muka kita berjerawat. Sebab tu kalau ada prospek yang mencari suplemen untuk mengatasi masalah jerawatnya, Mia akan tanya banyak perkara untuk mengenalpasti punca jerawat tersebut. Dan setiap orang mempunyai punca yang berbeza mengikut cara hidup masing-masing. Daripada punca itulah Mia akan cadangkan suplemen yang sesuai dengan mereka.

Antara punca utama penyebab berlakunya masalah jerawat ini adalah perubahan hormon. Kebiasaannya kaum wanita akan mengalami perubahan hormon ketika datang bulan, ketika hamil, selepas hamil, sewaktu menopause dan sebagainya. Perubahan hormon ini akan memberi kesan kepada kilang minyak dibahagian kulit muka dan menyebabkan pertumbuhan jerawat. Antara punca lain termasuklah dari segi pemakanan, tekanan, penggunaan pencuci muka dan alat solek yang tidak sesuai, kulit sensitif dan sebagainya. 

Sebelum tu Mia nak kongsikan dulu kisah kak farizan yang juga telah 7 tahun mempunyai masalah jerawat yang teruk sehinggakan malu untuk keluar rumah dan sebagainya.



Bagaimana cara untuk menghilangkan jerawat dengan mudah dan berkesan?

Cara yang Mia nak kongsikan ini adalah berdasarkan pengalaman Mia sendiri. Dulu muka Mia memang setiap masa akan tumbuh jerawat. Belum lagi jerawat didagu tu kecut, dah keluar jerawat yang baru. Jenis Mia ni suka sangat picit jerawat tu dengan tangan. Jadi, muka akan jadi lebih teruk bila kawasan jerawat yang dipicit tu dah terkena jangkitan. Makin besar kawasan lukanya dan makin lambat untuk pulih. 

Tetapi setelah mengambil ESP dan Vitamin C, jerawat cepat je kecut. Dan memang jerawat dah jarang sangat keluar. Kalau keluar pun, jerawat tu cepat je kecut. Sekarang ni Mia tambah pula dengan Alfalfa dan Garlic complex. Semakin jarang jerawat tu nak tumbuh. Kalau dulu setiap minggu akan tumbuh jerawat baru, tetapi sekarang dalam 2-3 bulan sekali baru jerawat tu tumbuh. Mia sangat suka dengan perubahan muka sekarang. Walaupun masih berjeragat (jeragat memang ambil masa untuk pulih, tetapi beransur pudar), tetapi kulit muka bertambah cerah dan lembap sahaja tanpa sebarang jerawat. 

Terdapat banyak suplemen yang bagus untuk menghilangkan jerawat ni. Antaranya adalah ESP, Vitamin C, Vitamin E, Alfalfa complex, B-complex, GLA-complex, Garlic complex dan Herblax. Banyak kan, akan tetapi, macam yang Mia dah terangkan di atas, jerawat ni berlaku disebabkan oleh banyak punca. Jadi, bila kita tahu punca jerawat tersebut, Mia akan cadangkan suplemen yang sesuai dengan punca jerawat tersebut. Ini kerana setiap satu suplemen tersebut mempunyai fungsi yang berbeza. 


cara menghilangkan jerawat paling mudah, cara menghilangkan jerawat

Sebab itu pentingnya korang membeli suplemen dengan pengedar yang bertauliah dan berilmu. Tugas Mia bukan hanya menjual, tetapi Mia akan cadangkan suplemen yang bersesuaian dan akan terangkan cara pengambilan bersama tips-tips yang berkesan. Jom kita lihat apa fungsi setiap satu suplemen yang Mia cadangkan tu. 


ESP (Energizing Soy Protein)

  1. Mengawal pertumbuhan jerawat
  2. Memperbaharui sel kulit yang telah mati
  3. Memudarkan parut jerawat & jeragat
  4. Menghilangkan garis penuaan & kedutan
  5. Mengawal pengeluaran minyak di muka
  6. Kulit lebih lembap, tegang dan sihat
Vitamin C
  1. Merangsang pembentukan kolagen swmulajadi kulit
  2. Mencerahkan kulit muka
  3. Mengecutkan jerawat
  4. Melindungi daripada sinar uv matahari
  5. Tona kulit menjadi lebih sekata
  6. Membantu masalah kulit sensitif seperti masalah sensitif & eczema
Vitamin E
  1. Bersifat anti-penuaan
  2. Dapat mengurangkan garis-garis halus pada wajah.
  3. Mengurangkan jerawat dan bintik penuaan. Ianya mampu memulihkan tekstur kulit dan ton muka.
  4. Membantu memudarkan parut. 
  5. Membaiki bengkak dan ulser kulit. 
Alfalfa Complex
  1. Mencuci hati, darah dan usus untuk menyingkirkan toksin
  2. Melawan alahan (resdung)
  3. Baik untuk perubahan patologi di dalam usus dan perut
B-complex
  1. Penting untuk pembentukan sel badan jadi ianya penting untuk awet muda
  2. Kulit lebih licin dan kelihatan muda
  3. Melambatkan rambut beruban
  4. Membantu mencantikan kulit, rambut, mata, menguatkan kuku
  5. mengurangkan stress. kalau nak cantik tak boleh stress sebab stress akan buat hormon kita tidak stabil.
GLA complex
  1. Mengatasi masalah senggugut
  2. Melegakan sindrom PMS
  3. Menstabilkan kitaran haid & hormon
  4. Mengandungi campuran Vitamin E yang membantu untuk menghilangkan parut jerawat dan jeragat, serta menjadikan kulit lebih glowing secara semulajadi
  5. Memperbaiki inflamasi pada kulit
Garlic complex
  1. Antibiotik semulajadi
  2. Menghalang alergi dan jangkitan
  3. Menyingkirkan toksin dalam badan
Herblax
  1. Pembersihan usus supaya vitamin lain dapat meyerap dengan lebih bagus
  2. Merangsang usus untuk percepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan lama dalam tubuh kita
  3. Membantu masalah sembelit

Ini adalah antara testimoni mereka yang telah berjaya pulih dengan bantuan suplemen Shaklee. 

Testimoni #1:
cara menghilangkan jerawat paling mudah, cara menghilangkan jerawat

Testimoni #2:
cara menghilangkan jerawat paling mudah, cara menghilangkan jerawat

Testimoni #3:
cara menghilangkan jerawat paling mudah, cara menghilangkan jerawat

Sekiranya anda tidak suka untuk mengambil suplemen dalam bentuk pil dalam kuantiti yang banyak, dan mahukan kesan yang lebih hebat, boleh la mencuba VIVIX. Vivix adalah cecair merah yang dihasilkan dari tumbuhan semulajadi dan mampu merawat kulit anda. Kita tengok dulu testimoni vivix ini yang dapat mengatasi masalah jerawat kronik. 

cara menghilangkan jerawat paling mudah, cara menghilangkan jerawat
Sekiranya anda tidak pasti untuk memilih yang mana satu sesuai dengan anda, boleh hubungi Mia untuk dapatkan maklumat lanjut mengenai masalah jerawat ini. Konsultansi adalah percuma. Dan selepas pembelian anda layak untuk mendapat konsultansi secara esklusif dan tips yang berguna daripada Mia.
Mia
Shaklee Independent Distributor | Shaklee ID : 1081104 
SMS/Whatsapp012 - 928 3726
COD | USM Pulau Pinang dan kawasan berdekatan

0 comments:

Post a Comment

Tinggalkan jejak anda di ruangan komen...