Wednesday, November 30, 2016
1
Pernah tak anda mengalami situasi seperti ini? Bila jerawat naik, mula lah gatal tangan nak picit-picit jerawat tu kan, lepas tu keluarlah segala macam isi dalam jerawat tu. Rasa puas kan bila dapat kerjakan si jerawat yang tak diundang tu kan. Tetapi, bila dan picit tu, mula la episod baru pada kulit muka kita. 


cara menghilangkan bekas jerawat, parut jerawat

Kulit dah luka, jadi, lagi mudah kulit kita terdedah kepada kuman dan bakteria. Bila luka tersebut dah pulih, terhasillah tompokan-tompokan hitam yang dinamakan parut. Lagi rosak kulit muka kita akibat daripada perbuatan kita yang suka memicit jerawat tadi. Makin susah juga untuk parut ini hilang kerana sel-sel kulit dibahagian parut tersebut telah mati. Lagi parah bila bekas jerawat tersebut meninggalkan kesan parut berlubang.

Cara Menghilangkan Bekas Jerawat Dengan Cepat dan Berkesan

Puaslah nak berbedak tebal-tebal semata-mata nak tutup parut berlubang bekas jerawat tu kan. Ok, sekarang anda tak perlu risau lagi, sebab Mia akan kongsikan suplemen yang dapat menghilangkan bekas jerawat dengan cepat. Bekas jerawat ni lagi cepat hilang sekiranya kita merawatnya dari dalam supaya sel-sel yang telah mati dapat ditukarkan kepada sel yang baru.

Jadi, untuk merawatnya dari dalam kita perlukan suplemen yang sesuai untuk memperbaharui sel-sel yang telah mati.

Antara suplemen yang wajib diamalkan adalah:
cara menghilangkan bekas jerawat, parut jerawat
1. Vitamin E
Salah satu fungsi utamanya adalah untuk memudarkan parut jerawat kerana vitamin E ini kaya dengan anti-oksidannya. Ciri ini mampu menggalakkan penyembuhan kulit dengan membantu memelihara sel-sel yang sentiasa terdedah kepada radikal bebas agar tidak rosak. Ia juga membantu memperbaiki tekstur kulit, tona kulit yang tidak sekata, mengelakkan penuaan awal dan membantu masalah parut. 


2. Vitamin C
Vitamin C bertindak untuk mencerahkan kulit dan seterusnya akan memudarkan bekas jerawat yang ada. Vitamin C juga akan menggalakkan penghasilan kolagen dalam kulit supaya kulit kekal tegang dan dapat melindungi kulit dari sinaran radikal bebas. Dengan cara ini, vitamin C akan menjadi pelindung kepada sinaran matahari yang boleh menyebabkan kulit kusam, gelap dan sebagainya.

3. ESP (Energizing Soy Protein)
ESP merupakan sumber protein yang baik. Protein ni amat penting dalam proses pembentukan dan pembaharuan sel kulit kita serta membentuk 'elastic fiber' untuk penegangan kulit. Sel-sel lama yang telah rosak akan disingkirkan dan digantikan dengan sel baru yang sihat. Sebab itu, parut susah nak hilang bila kita tak amalkan protein yang cukup kerana sel-sel yang lama itu tidak dapat digantikan dengan sel yang lebih sihat. 

ESP juga membantu penyerapan vitamin lain berada pada tahap optimum. Sebab tu, jika ESP diambil bersama suplemen-suplemen lain, ianya akan cepat menyerap dan memberi kesan yang lebih baik berbanding mereka yang tak ambil ESP bersama.

4. Collagen Powder
Untuk mendapatkan kesan yang lebih cepat, Collagen powder adalah pilihan yang terbaik. Dari sumber sisik ikan merah yang sangat berkhasiat untuk kulit mampu untuk menegangkan, meratakan, dan melicinkan kulit disamping dapat membantu mengatasi masalah parut berlubang.

5. Vivix
Untuk mendapat kesan yang lebih, lebih dan lebih cepat, vivix adalah pilihan terbaik. Vivix akan memperbaharui sel-sel yang lama sehingga ke tahap DNA. Dan vivix akan menentang radikal bebas yang menjadi penyebab kepada kulit rosak. 

Ini adalah antara mereka yang telah berpuas hati dengan suplemen yang diamalkan.

Testimoni #1:
cara menghilangkan bekas jerawat, parut jerawat

Testimoni #2:

cara menghilangkan bekas jerawat, parut jerawat

Testimoni #3:
cara menghilangkan bekas jerawat, parut jerawat

Tetapi disebabkan ramai yang nak dapatkan hasil yang cepat, mereka lebih cenderung untuk mengambil produk-produk yang mengandungi tinggi bahan kimia yang bukan sahaja akan menipiskan kulit muka malah akan membuatkan kulit muka kita terdedah kepada masalah lain seperti pigmentasi. Sel kulit kita akan diperbaharui pada setiap 2-3 bulan sekali. Jadi, pengambilan suplemen yang konsisten dan berterusan sangat perlu untuk mendapatkan hasil yang memberangsangkan.

Pilihlah produk yang lebih selamat dan berkesan. Sekiranya anda mempunyai sebarang pertanyaan mengenai suplemen diatas, boleh hubungi Mia seperti didalam maklumat dibawah. Setiap yang membuat pembelian dengan Mia, Mia akan guide cara pemakanan yang betul dan sedia memberi tips-tips yang bersesuaian dengan masalah kulit anda.
Mia
Shaklee Independent Distributor | Shaklee ID : 1081104 
SMS/Whatsapp012 - 928 3726
COD | USM Pulau Pinang dan kawasan berdekatan

1 comments:

Tinggalkan jejak anda di ruangan komen...