Sunday, May 22, 2016
4

Assalamualaikum semua...

Sekarang ni kalau kita tengok makin banyak produk berasaskan kolagen di pasaran. Macam-macam jenis ada. Ada yang dalam bentuk minuman, makanan sehinggalah jenis yang sapu-sapu je tu. Dan kolagen yang ada di pasaran tu dihasilkan daripada sumber yang pelbagai. Ada kolagen yang dibuat daripada tumbuhan, haiwan, dan manusia. Jadi, kita perlu pilih kolagen yang terbaik supaya kita dapat kesan yang diidamkan.


Sumber kolagen yang paling mudah kita dapat adalah dari kaki ayam. Ada banyak kolagen dalam tu, tapi masalahnya kaki ayam tu dah bercampur dengan hormon & antibiotik. Akhirnya benda yang tak elok tu masuk dalam badan kita pulak.

Jadi, macam mana nak pilih kolagen yang terbaik?

Haa, ni Mia nak kongsikan tips, cara untuk mencari kolagen yang terbaik untuk badan.

1. Memilih kolagen dari sumber yang terbaik dan halal
-Terdapat banyak sumber kolagen antaranya:
a) haiwan ternakan (lembu, khinzir, dll)
b) haiwan laut (ikan, gamat, sirip ikan)
c) tumbuhan (soya, buah-buahan, dll)
- Antara sumber yang terbaik adalah dari sumber haiwan laut kerana mempunyai saiz molekul yang kecil berbanding kolagen daripada sumber haiwan ternakan.
- Manakala sumber kolagen berasaskan tumbuhan sangatlah sedikit dari segi kuantitinya.

2. Memilih kolagen yang mempunyai saiz molekul yang kecil
- Apabila saiz molekul sesuatu kolagen tersebut lebih kecil, lagi mudah & cepat khasiat kolagen tersebut untuk diserap oleh sel-sel badan.
- Sel-sel badan hanya mampu menyerap kolagen yang bersaiz molekulnya kurang daripada 5000 dalton sahaja.
- Kebanyakan kolagen dipasaran memiliki saiz molekul 300 000 dalton, ianya terlalu besar dan sukar untuk diserap oleh badan.

3. Tiada perisa tambahan
- Kolagen yang harus dipilih mestilah 100% tulen, semulajadi & selamat, tiada gula tambahan, tiada pewarna, tiada bahan pengawet & tiada bahan perangsang (penggalak).

4. Mudah dilarutkan di dalam air sekiranya dalam bentuk serbuk, dan mudah dibawa ke mana-mana.

Jadi, kalau nak beli kolagen, harus menitik beratkan aspek-aspek macam kat atas ni, barulah kita dapat hasil yang memberangsangkan dan tak rugi duit. Buat apa kan kalau beli mahal-mahal kolagen tu, tapi tak memberi kesan pun atau lambat sangat boleh nampak kesannya.


Dan, pilihan Mia tentunya kolagen dari Shaklee. Kenapa Mia pilih Colagen Powder Shaklee ni???
Sebab kolagen ni sangat-sangat menepati ciri-ciri yang kat atas tu.

Kenapa Mia pilih Collagen Powder Shaklee?
1. Collagen Powder Shaklee mengandungi 4000mg proprietatri RSS (Sisik Ikan Merah) kolagen. Ia adalah kolagen yang sangat berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak daripada sisik ikan merah.

2. Collagen Powder Shaklee bukan sahaja dihasilkan daripada sisik ikan merah malah dicampurkan dengan 6 lagi ramuan utama yang tinggi antioksidan dan kaya dengan vitamin-vitamin lain. Antaranya ekstrak biji Camelia Japonica, Ekstrak kekerang, Lactobacillus acidophilus, Vitamin C dan B, Ekstrak Pfaffia, dan Elastin dari kolagen ikan. Ramuan ini digabungkan untuk mempertingkatkan keberkesanan kolagen RSS dan menyokong kecantikan dari luar dan dalam.

3. Collagen Powder Shaklee mempunyai saiz molekul yang sangat ringan iaitu kira-kira 1,000 Dalton. Ia  sangat mudah diserap oleh badan.

4. Collagen Powder Shaklee tidak mengandungi perasa tambahan, pewarna, bahan penggalak, gula tambahan, dan ianya selamat, semulajadi dan 100% tulen.

5. Collagen Powder Shaklee mudah larut dan senang disediakan. Hanya campurkan ke dalam minuman pilihan anda. Minuman pilihan saya ialah Collagen Powder Shaklee bersama ‘Fresh Orange’. Memang terbaik rasanya!

Best tau kolagen ni, sebab kita boleh lihat  kesan yang cepat. Kalau ambil 4-5 sachet pun dah boleh dapat kesannya.

Antara kesan yang boleh kita dapat sekiranya konsisten amalkan kolagen dari shaklee ni adalah muka bertambah glowing, parut jerawat & jeragat makin pudar, kulit makin cerah berseri-seri. Bukan kulit badan & muka je yang cantik, tetapi dengan kolagen shaklee ni dapat pulihkan sakit-sakit sendi, kuku & rambut menjadi lebih sihat & kuat, dan kolagen juga akan meningkatkan metabolisme kita. Ibu yang menyusu juga turut terkesan kalau ambil kolagen ni kerana kolagen boleh membantu meningkatkan penghasilan susu badan.

Rugi tau tak cuba kolagen dari Shaklee ni. Banyak manfaat yang boleh kita dapat dari kolagen ni. Terima kasih pada  CELIK VITAMIN,  ZARA ISMAIL, &  CARE HAPPY TIPS kerana telah memberi peluang pada Mia untuk mencuba kolagen shaklee ni.

Untuk pertanyaan lanjut mengenai kolagen shaklee ni boleh whatsapp Mia di 012-928 3726.:-)



Untuk Maklumat Lanjut/Order: MiaZain 012-928 3726

4 comments:

  1. tringin nk try produk2 ni..huhu..

    ReplyDelete
  2. eyja sampai sekarang tak pernah reti pakai kolagen apa gen semua ni. hahaha nanti boleh ikut tips mia ni, hehehe thanks doll :*

    ReplyDelete
  3. bpa RM collagen ni? 1 pek dpat brapa sachet?

    ReplyDelete

Tinggalkan jejak anda di ruangan komen...