Thursday, July 09, 2015
1
Assalamualaikum...

Selalunya kita tengok orang tua-tua je kan sakit sendi, sampai nak sembahyang pun terpaksa duduk sebab tak larat berdiri. Nak sujud pun sakit sebab sendi di lutut tu dah tak kuat. Allah, azabnya rasa sakit tu kalau kena kat kita. Kesian tengok mak ayah kita yang selalu mengalami sakit-sakit sendi nie. 

sakit sendi, sakit lutut, atasi sakit sendi dan lutut. redakan sakit sendi, 3 kaedah atasi masalah sakit sendi

Sendi-sendi kita nie terdapat di tulang belakang dan bahagian lain tubuh badan seperti bahu, siku, pergelangan tangan, punggung, lutut, buku lali dan sendi jari kaki serta tangan. Sendi berfungsi untuk melicinkan pergerakan. Tapi sekiranya sendi nie dah haus (macam kita pakai selipar la kan, duk seret ke hulu, ke hilir tiap-tiap hari, haus la dia) maka tulang-tulang yang bersambung tu akan bergesel. Benda keras bergesel, tentunya sakit kan. 

Sebelum tu, jom kita tengok dulu pengalaman akak nie yang muda-muda lagi menderita sakit sendi dan bagaimana beliau atasinya sehinggakan sekarang dah tak sakit sendi lagi. Ini buktinya bahawa sakit sendi nie bukan sahaja kena pada orang-orang tua, tapi orang muda pun boleh terkena jugak.  


Dah tengok video kat atas ni? Percaya tak cakap akak nie? Kalau tak percaya, ni Mia terangkan lagi. Jangan sampai penyakit sendi kita tu jadi lagi serius. Nanti kalau buat pemeriksaan di doktor, tak pasal-pasal doktor suruh buat operation pulak. Baik cegah sebelum parah.

Bagaimana nak atasi masalah sakit sendi nie?
Senang je, hanya ikuti tiga kaedah ini.

sakit sendi, sakit lutut, atasi sakit sendi dan lutut. redakan sakit sendi, 3 kaedah atasi masalah sakit sendi

Kaedah 1 : Mengekalkan tulang rawan yang sihat dengan Advanced Joint Health Tablet (AJHT)
Advanced Joint Health Tablet (AJHT) memberikan manfaat kepad sendi dalam tiga(3) cara :
(i) menyokong keselesaan sendi
(ii) memelihara tisu penyambung yang sihat
(iii) meningkatkan kesan kusyen

Ekstrak Boswellia yang terdapat dalam AJHT ini telah diguna secara tradisional dalam perubatan Ayurvedic sejak lebih 5000 tahun dahulu untuk merawat osteoarthritis dan rheumatoid arthritis. Di dalam ekstrak Boswellia ini terdapat  AKBA (Asetil-Keto-Beta-Boswellik Asid) yang merupakan agen anti-radang semulajadi. AKBA ini bertindak menghalang bahan kimia daripada menyerang tulang rawan yang menyebabkan ketidakselesaan sendi.

Ujian klinikal mendapati bahawa ekstrak Boswellia ini dapat bertindak seawal 5 hari dan lebih berkesan berbanding jenama terkemuka lain dalam kategori yang sama.

Kaedah 2 : Mengurangkan inflamasi dengan OmegaGuard
Omega Guard Shaklee mengandungi sumber omega3 yang melambatkan degradasi tulang rawan. Ia boleh mengurangkan reaksi keradangan dalam sendi-sendi, jadi ia boleh membantu mengurangkan gejala-gejala dalam penyakit sendi. Omega juga bertindak sebagai pelincir dan membantu kita untuk bergerak dengan lebih bebas.

Kajian terkini menunjukkan pengambilan asid lemak omega3 bersama glukosamina dapat meningkatkankesihatan sendi daripada mengambil glukosamina sahaja.

Omega Guard Shaklee sangat berkualiti kerana 99% daripada kandungannya adalah Omega-3, berbanding dengan kapsul minyak ikan dari jenama lain yang hanya mempunyai antara 30-60% Omega-3.

Minyak ikan ini melalui pelbagai peringkat proses penyulingan yang ketat bagi membuang plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin, PCBs dan lain-lain bahan pencemaran. Proses ini juga bertujuan untuk mengurangkan oksidasi dan pembentukkan lemak trans serta mengurangkan bau dan rasa ikan.

Kaedah 3 : Mengekalkan sel tulang yang sihat dengan Ostematrix
Ostematrix Kalsium penting untuk kesihatan tulang, otot dan ligamen. Magnesium pula diperlukan untuk mengasimilasikan kalsium ke dalam tulang dengan mencegah pembentukan kalsium dalam tisu-tisu lembut dan sendi-sendi.

Ramai orang mengambil terlalu banyak kalsium tetapi tidak cukup magnesium. Kajian menunjukkan pengambilan kalsium berlebihan bukan sahaja membantu menguatkan tulang temulang tatapi juga membantu mengurangkan gejala osteoarthritis.

Dengan pengambilan suplemen ini, kita tak perlu khuatir kerana produk shaklee ini sudah lebih 58 tahun berada dipasaran, dan banyak ujian klinikal yang dilakukan. Sesuai dengan tagline nya iaitu SELAMAT, TERBUKTI & BERKESAN. 

Kebanyakannya ubat sakit sendi yang dijual diluar sana mengandungi steroid. Jika ubat yang anda makan itu serta merta boleh meredakan sakit sendi dan otot itu adalah petanda ubat itu berkemungkinan besar mengandungi steroid. Kita semua tahu bahawa steroid adalah dadah yang digunakan hanya untuk melegakan kesakitan dan bukan mencegah penyakit. Jika berterusan mengambilnya dalam masa beberapa hari, berat badan akan meningkat mendadak dan pipi menjadi tembam. Ini sangat bahaya untuk buah pinggang dan berpotensi menyebabkan tulang reput.

Jadi, berhati-hatilah dalam memilih produk untuk mengatasi masalah sakit sendi ini. Sekiranya anda mahukan produk yang selamat, semulajadi, dan terbukti berkesan, yang boleh mencegah penyakit daripada berulang, boleh lah hubungi saya di 012-928 3726. 

Saya akan bimbing anda dengan cara makan yang betul, dan dapatkan promosi yang berlipat kali ganda jimat dengan saya.

-With Love-
MiaZain

012-9283726

1 comments:

  1. bagus ramai yang bermasalah sendi tetapi tidak mahu menjadi jalan penyelesaian

    ReplyDelete

Tinggalkan jejak anda di ruangan komen...