Monday, January 27, 2014
Sekarang banyak ubat-ubatan yang dijual dipasaran untuk kurus. Ada produk yang makan, sapu, tampal pun ada. Ada sesetengah produk yang boleh jadikan kita turun berat badan berkilo-kilo dalam masa seminggu je. Tapi kadang-kadang ada yang ada yang menjadi dan ada yang berat badanya tak turun langsung selepas mengambil ubat kurus tersebut. Ada juga selepas berhenti makan ubat tersebut, berat badan semakin naik mendadak. Haa, kena kenal pasti ubat kurus yang anda ambil tu. pastikan anda kurus dengan cara yang betul dan selamat.  
Vitamin Kurus Shaklee merupakan suplemen tambahan yang menyokong kesihatan dan mengawal berat badan anda secara semulajadi. Sesiapa yang masih tercari-cari produk untuk menguruskan badan, Vitamin Kurus Shaklee memang selamat dan terbukti berkesan. Mudah dan jimat sebab boleh bertahan lama. Ia juga merupakan vitamin dan bukannya ubat. 

Dalam Vitamin Kurus Shaklee, terdapat 3 komponen. Iaitu : BAKAR, BUANG, BINA

1. BAKAR
Produk : LECITHIN @ OMEGA GUARDFungsi : bertindak sebagai pemecah dan pembakar lemak dan kolestrol



2. BUANG
Produk: ALFALFA @ HERB LAX
Fungsi:membuang lemak, toksin dalam badan




3. BINA
Produk: CINCH @ SOY PROTEIN
Fungsi: bina otot, elak kulit menggelebeh



LANGKAH PERTAMA : MEMECAHKAN LEMAK (BAKAR)
Proses memecahkan lemak boleh dilakukan dengan mengambil Lecithin atau Omega Guard. Lecithin dinamakan “pengemulsi semulajadi” kerana ia mempunyai kesan melekat pada lemak, dalam perkataan ringkasnya ia menyebabkan lemak terapung di dalam darah, dan seterusnya mencegah lemak dari melekat pada dinding membran. Lecithin tidak boleh dihasilkan oleh badan tetapi ianya sangat diperlukan oleh badan. Walau apa juga supplemen yang anda makan untuk kurus anda haruslah menjaga pemakanan seharian anda, jangan makan sesuka hati. Kurangkan pengambilan lemak dan minyak, rajin bersenam dan banyakkan minum air. Sekurang-kurangnya 2-3L sehari.

LANGKAH KEDUA : DETOX (BUANG)
Detox adalah proses membersihkan usus dimana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih, badan kita lebih senang untuk menyerap nutrien pada tahap optimum. Apa yang sesuai untuk detox adalah Herb-lax atau Alfalfa. Bagi mereka yang tidak mengalami masalah sembelit boleh cuba Alfalfa. Herb-lax pula sesuai untuk mereka yang mengalami masalah sembelit. Herb-lax tidak digalakkan diambil oleh ibu-ibu yang menyusu kerana bimbang akan memberi kesan cirit-birit kepada anak.

LANGKAH KETIGA : MEMBINA OTOT DENGAN PROTEIN (BINA)
Protein sangat diperlukan untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sampai sebanyak 35%. Untuk protein terbaik, anda boleh memilih samada Cinch Shake atau jika anda ibu yang menyusukan anak, jangan ambil Cinch Shake ni, tapi gantikan dengan ESP (ESP membantu mempercepatkan penghasilan susu badan)
Kenapa perlu mengambil protein? Kerana apabila lemak diuraikan daripada badan, otot diperlukan untuk menggantikan ruangan yang kosong itu bagi mengelakkan kulit kelihatan tidak bermaya, lembik dan kusam. Bagi anda yang sedang dalam proses mengawal berat badan,pastikan protein terkandung dalam setiap makanan anda. Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sampai sebanyak 35%. Contoh makanan yg kaya protein adalah kacang soya, ikan, telur, hasil tenusu (susu, keju, yogurt), kekacang, avokado, ayam, tauhu.

Jom kita tengok mereka yang telah berjaya turunkan berat badan dengan pengambilan vitamin kurus Shaklee:
Testimoni 1:


Testimoni 2:

 Testimoni 3:

"Aku yang dulu gemuk, sekarang dah kurus...." haha
Nak kurus macam mereka-mereka jugak???
Dapatkan vitamin kurus anda sekarang... Hubungi saya untuk dapatkan harga yang istimewa dan khidmat nasihat pemakanan vitamin adalah percuma. Kalau salah cara makan vitamin nie boleh jadi gemuk pulak. Pastikan anda membeli dengan pengedar yang tahu bagaimana cara untuk makan yang membolehkan anda kurus.

 Mia

Shaklee Independent Distributor | Shaklee ID : 1081104 
SMS| 012 - 928 3726
EMAIL |salmiahmz@gmail.com
 FB Fanpage : Jurnal Sihat Cantik

0 comments:

Post a Comment

Tinggalkan jejak anda di ruangan komen...